Microsoft reclame: Kijk, zo duur is de Samsung Galaxy S4!

Microsoft dist de Galaxy S4
Microsoft heeft in een nieuwe reclame zijn gifpijlen gericht op de Samsung Galaxy S4. Er wordt even flink benadrukt hoe duur de S4 is en hoeveel geld je overhoudt wanneer je een Nokia Lumia 521 koopt.

Er wordt gekoketteerd met het gegeven dat wanneer je niet de 750 dollar dure S4, maar de 149 dollar goedkope Lumia 521 koopt (losse toestelprijzen), je een bak geld overhoudt om heel veel andere leuke dingen mee te doen. Waar je zoal je bespaarde geld op kunt stukslaan, laat Microsoft je graag even zien. Uiteraard in een Microsoft Store.

Als wij ondertussen net doen alsof we niet doorhebben dat de Lumia 521 en de Galaxy S4 qua specificaties verre van gelijkwaardige toestellen zijn, dan heeft Microsoft een punt.

Feit is natuurlijk dat hier appels met peren worden vergeleken en zo ken ik er nog wel een paar. Wanneer je een kilo speklapjes haalt in plaats van ossenhaas, dan ben je immers ook veel goedkoper uit.

Nice try, next!

[gv data=”XW-boe_-M4U”][/gv]

7 reacties

  1. moest hij deze reclame met een iphone 5 hebben gedaan had hij zelfs nog meer kunnen aankopen met de overgehouden geld, maar natuurlijk is een iphone een beetje zijn hoogtepunt voorbij, want dat gebruiken oudere mensen tegenwoordig

  2. Persoonlijk vind ik dit soort vergelijkingen bullshit. Vergelijk anders even de Lumia 910 met de S4. Oke, het is nog steeds appels met peren vergelijken, maar dan vergelijk je in ieder geval wel de toptoestellen respectievelijk Nokia en Samsung

  3. Het vergelijk is natuurlijk onzin maar het toont wel dat dat de high end smartphones vooral high end zijn als het op het prijskaartje aankomt. Die dingen zijn gewoon veel te duur. En natuurlijk is een Nokia 520 wel een bijzonder goede aanbieding.

  4. De vergelijking is inderdaad een beetje scheef. Maar aan de andere kant, 90% van de consumenten hebben genoeg aan een low-mid spec telefoon. Laat gewoon in zijn algemeenheid zien dat high spec telefoons bizar duur zijn en dat alles voor wat? eye tracking wat half werkt? floating gestures? nah..

  5. In nl is het prijsverschil zo’n 400 euro. En over dat prijsverschil gaat deze reclame nu juist, ze vergelijken de functionaliteit van de 2 telefoons nu juist NIET met elkaar. Ze kaarten de enkel de absurd hoge prijs die mensen voor en telefoon willen betalen nu juist aan. Beetje een vreemde boodschapper, Nokia/Microsoft, want die hebben jaren lang met veel te dure producten de markt gedomineerd, en het is ook niet zo dat ze nu alleen maar budgettelefoons verkopen, want ook zij verkopen telefoons van meer dan 400 euro.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *