Microsoft trekt zich de kritiek van jankende vrouwen aan

Gezellig samen breien in plaats van Xbox'en
We weten dat vrouwen bijna net zulke fanatieke gamers zijn als mannen. Toch durf ik de stelling aan dat vrouwen vaker klagen over het game-gedrag van hun man dan andersom. Microsoft speelde daar met een stukje Xbox One marketing ludiek op in.

Op de website had Microsoft een standaard brief opgesteld waarmee je je partner (m/v) kunt overtuigen dat de aanschaf van de Xbox One voor jullie beiden leuk zal uitpakken. In de eerste alinea van de brief gaat het volgens sommige huilebalken (voornamelijk vrouwen) al direct mis.

I know. I know. You’d rather knit than watch me slay zombies, but hear me out on this: Xbox One is actually for both of us.

Nogal seksistisch volgens de jankerds die de humor er niet van inzien. Bovendien zijn de woordjes “knit” en “slay zombies” variabel en gebruikers kunnen kiezen uit een lijstje met verschillende alternatieven. Maar het feit dat in eerste instantie dit zinnetje wordt aangeboden, leverde Microsoft op social media websites de nodige kritiek op.

De brief…

Xbox One brief

Microsoft trekt zich de kritiek aan en heeft de zin standaard veranderd in: “You’d rather do your taxes early than watch me slay zombies, but hear me out on this. Xbox One is actually for both of us.”. Het woordje “knit” (breien) kan ook niet meer als alternatief gekozen worden. Gezeur!

Deze dames zul je waarschijnlijk niet horen piepen. (via: blogs.wsj)

Eén reactie

  1. Wat een drama, als ik een xbox one wil dan zeg ik tegen mijn vriendin dat ik een xbox one wil en ik ga er een halen. Niet dat ik dat zou willen, ik haal liever een ps4. Ik zeik ook niet op haar als ze 200 euro uit geeft aan een paar australische sloffen en zo zijn we beide gelukkig.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *