Microsoft zwicht voor kritiek op Xbox One

Auteur: , 8 Reacties
Microsoft Xbox One

We deden zeuren, klagen, zeiken, afkraken en ga zo maar door. De Xbox One kreeg bakken stront over zich heen en Microsoft moest steeds opnieuw in de verdediging. Toch is het bedrijf nu gezwicht voor alle kritiek.

Spellen zullen voortaan gewoon offline gespeeld kunnen worden, nadat slechts één keer online verbinding is gemaakt. Dit hoeft dus niet meer iedere 24 uur. Alle beperkingen rond het ruilen, doorverkopen, uitlenen of weggeven van spellen worden geschrapt. Dit geldt echter niet voor digitale games, want die blijven aan het account van de koper verbonden. Daarnaast zal de Xbox One niet regio gebonden zijn.

Een positieve ontwikkeling die de verkopen ongetwijfeld zullen bevorderen wanneer straks de strijd losbarst met de Playstation 4. En ach, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, zullen we maar zeggen.

Met een dankwoord van Microsoft:

We appreciate your passion, support and willingness to challenge the assumptions of digital licensing and connectivity. While we believe that the majority of people will play games online and access the cloud for both games and entertainment, we will give consumers the choice of both physical and digital content. We have listened and we have heard loud and clear from your feedback that you want the best of both worlds.



8 reacties

Awesome!
Na de restricties van de xbox one was ik overtuigd om een ps4 aan te schaffen maar door dit heerlijke nieuws heb ik toch besloten om voor een xbox one te gaan! Thank you microsoft! We appreciate it!
Marketing heet zoiets.
@rotarypowah: Ja en nee, als niemand geklaagd had hadden ze niks veranderd.. Het heeft hun imago meer geschaad dan het ze goed doet denk ik. Aandacht hebben ze gecreëerd ja maar de onwetende consument zal huiverig naar de Xbox blijven kijken denk ik.
Advocaat van de duivel: Zwicht microsoft ZWICHT! op de knieën en buig voor je klanten.

Fanboy: Super, geweldig dat Microsoft naar haar klanten luistert!
Goed nieuws, maar Microsoft lijkt ook compleet de connectie met consumenten kwijt. Ze hadden het vantevoren kunnen weten en dan toch in eerste instantie doorzetten.
“The only thing worse then being talked about, is not being talked about”
Op zich is het misschien niet eens zo slecht voor ze uitgepakt. Nu hebben ze aan iedereen laten zien hoeveel ze wel niet om de meningen van klanten geven en leggen de blaam op hun vooruitstrevendheid. Well played.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).