Miljoeneninvestering: Google ziet potentie in ‘onze’ sport

Google investeert in onze sport
Of is het gewoon een listige truc van de techgigant?

Google heeft qua aandacht niets te klagen in China. Haar mobiele besturingssysteem Android is namelijk uitermate populair daar. De zoekmachine waardoor het bedrijf groot is geworden, kan echter niet gebruikt worden in het land. ‘Kan ’t niet linksom, dan moet ’t maar rechtsom’, zullen ze bij Google hebben gedacht.

Het techbedrijf investeert volgens CNBC namelijk 120 miljoen dollar in een Chinees mobiel online e-sports platform genaamd Chushou, waardoor het bereik van Google nog een stuk aanzienlijker wordt in het Aziatische land. Zowel Google als Chushou bevestigen de deal, maar laten vrijwel niets los over de inhoud.

Wel meldt Google dat het de huidige userbase van 8 miljoen wil uitbreiden. Met 582 miljoen gamers in het land is er nog potentie genoeg. Ook over de grens moet Chushou een ware hit worden als het gaat om E-sport wedstrijden van mobiele games.

De wereld van E-sports wordt ook in de mainstream gamewereld steeds populairder. Zo heeft de Nederlandse Eredivisie al haar eigen FIFA 18-gamers, hield de F1] haar eigen e-sport competitie en heeft zelfs Fernando Alonso een eigen digitaal raceteam. We zijn benieuwd of het Chinese platform Chushou ook in Europa naam gaat maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *