Minder vertrouwen in Samsung na Note 7-gate

Auteur: , 8 Reacties
Note7

De soap omtrent het ontploffingsgevaar van de Galaxy Note 7 heeft het merk beschadigd.

Het is wellicht een open deur, maar een enquête bevestigd wat al was aangenomen: alle problemen met betrekking tot de Note 7 heeft enorme gevolgen voor de Zuid-Koreaanse techgigant. Niet alleen op financieel gebied, maar smartphone-gebruikers lopen nu ook sneller met een boog om het merk.

Uit een enquête van Branding Brand blijkt dat consumenten het vertrouwen in Samsung zijn verloren. 34 procent van de ondervraagden zegt zelfs nooit meer een Samsung-product te willen kopen. De vragenlijst werd ingevuld door 1.000 mensen. 82% van de deelnemers is in het bezit van een Samsung of Android-telefoon.

77 procent van de ondervraagden die trouw blijven aan Samsung hebben diverse redenen waarom ze bij het merk blijven. Ze waarderen het design, de aanpas mogelijkheden, de betere accuduur en het bijbehorende kostenplaatje van de mobiele apparaten van het techbedrijf.

Mocht overstappen een rol spelen dan zegt 57 procent van de deelnemers dat het volgende toestel een Android-apparaat wordt. 34 procent zegt een iPhone te overwegen. 21 procent van de ondervraagden heeft al eens een iPhone in het bezit gehad.

De enquête werd ingevuld door Amerikanen in de leeftijd van 18 tot en met 65 jaar.



8 reacties

Dezelfde enquete over een half jaar houden zal weer andere resultaten geven. Het geheugen van een consument gaat 3 maanden terug. Dit zou juist een reden moetrn zijn om een Note te kopen. Samsung heeft dit heel goed aangepakt, om nog meer schade te voorkomen zullen ze in de toekomst garantie gevallen beter afhandelen.

Voor mij is dit geen reden om niet voor de Note 7 te gaan. Kom maar op met de note.
Van die 1.000 mensen kocht dan 18% (180 mensen) sowieso geen Samsung/android toestel aangezien die een iPhone hebben en toch niet overstappen.

Dus laten we van de overige 820 personen 100% maken.

Als 770 van die 820 personen zegt trouw te blijven (dus al een Samsung hebben) dan blijven er dus 820-770 = 50 mensen over die twijfelen. Op die 820 is dat maar 6,1%.
@ffw88: Als ik jou was had ik het artikel nog even wat beter doorgelezen.
@supakusha: Als ik jou was had ik mijn bericht nog even wat beter gelezen.
@ffw88: Ik zal het wel voor je uitleggen aangezien begrijpend lezen duidelijk een probleem is.

82% van de 1000 mensen is in het bezit van een Samsung OF een android toestel, dit betekend dus niet dat 820 mensen in het bezit zijn van een Samsung toestel.

Ook is het best mogelijk dat er in de groep van 18% die niet in het bezit is van een Samsung of android toestel mensen zijn die helemaal geen smartphone hebben, of bijvoorbeeld een windows phone of een nokia 3310, ik noem maar wat.

Verder word er gezegd dat 77 procent van de ONDERVRAAGDEN DIE TROUW BLIJVEN AAN SAMSUNG diverse redenen hebben waarom ze bij het merk blijven, dat betekend dus niet dat 77% van de mensen die meedoen aan de enquête trouw blijven aan Samsung.

Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker heb gemaakt voor je.
@supakusha: Waar lees jij dat ik beweer dat 820 van de 1000 personen in het bezit is van een Samsung toestel?
@ffw88: ”Dus laten we van de overige 820 personen 100% maken.

Als 770 van die 820 personen zegt trouw te blijven (dus al een Samsung hebben) dan blijven er dus 820-770 = 50 mensen over die twijfelen. Op die 820 is dat maar 6,1%.”

Hier.
Geloof er niets van. Denk dat Samsung er zelfs beter van wordt omdat ze heeft laten zien uiterst professioneel en klantvriendelijk om te gaan met problemen. Bij 9 van de 10 smartphone fabrikanten waaronder Appel hoef je niet om service of klantvriendelijkheid te komen.

Exploding iPhones? Not our fault says Apple
http://www.cultofmac.com/15298/exploding-iphones-not-our-fault-apple-says/

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).