Motorpak met inbouw-airbag werkt op een slimme manier

Auteur: , 2 Reacties
Motorpak met ingebouwde airbag werkt op een slimme manier

Motorjassen met ingebouwde airbags leunen doorgaans op de motor om de veiligheidsfeatures te activeren. Het Italiaanse Dainese claimt iets beters in de maak te hebben: een motorpak dat stand-alone opereert.

Afgelopen week schreef wijkopenautos, een website waar je online je auto kan verkopen, al een artikel over de nieuwe techniek van Vencer. Voor nu gaan we het echter niet over auto’s hebben, maar over motoren. Een motorenpak welteverstaan. De Dainese Misano 1000 D-Air is namelijk een motorpak met ingebouwde airbags die geactiveerd worden door elektronica in de backprotector. Zowel de GPS-ontvanger als de sensoren zijn daarin opgenomen. Zes sensoren meten 800 keer per seconde de staat van de motorrijder. Zodra je van je tweewieler glijd wordt binnen de kortste keren de 3D airbag opgeblazen. Iets dat in combinatie met de borst –en rugprotector je sleutelbeen, borst, rug en nek het nodige leed bespaart.

In november gaat de Misano 1000 D-Air in de verkoop, voor een prijs van ruwweg €1.500. Klik trouwens verder voor het volledige artikel over de auto Vencer.



2 reacties

mooi werk, hoewel 1500 euro best veel geld is…. aan de andere kant is het prijsverschil tussen ABS- en non-ABS motoren vaak 1000 euro (Een betere investering IMHO, maar dat is ook zeker de centen waard)

hoop dat dit ooit beter betaalbaar wordt :)
Maar, blijft deze airbag dan ook langer opgeblazen dan in een auto? Want als motorrijder, als je valt, dan schuif/rol je nog wel ff door. In een auto is een airbag binnen enkele milliseconden na openen alweer leeg.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).