Nachtmerrie-scenario: spam in je fysieke brievenbus

Junkmail Amsterdam
In het Verenigd Koninkrijk heeft men iets uitgevonden dat de drie allervervelendste reclame-uitingen combineert tot één gruwelijk irritant marketingmonster. Deze spam weet waar je huis woont.

Tegen spam kun je je wapenen met filters – en anders is er altijd nog de Delete-knop. Nog even en dat is voorbij. Een envelop kun je niet deleten, daar moet je helemaal mee naar de papierbak. Geen nieuws natuurlijk: deze vorm van reclame dateert al van ver voor het internet.

Wat de vooralsnog naamloze marketingtruc zo vernieuwend én irritant maakt, is dat de fysieke post gecombineerd wordt met online terreur: spam-mail en tracking-cookies. Ongetwijfeld ken je de targeted ads, de banners die je producten tonen die je eerder hebt bekeken of in je winkelmandje hebt gehad. Het plan is nu om de bekeken producten te printen op gepersonaliseerde flyers en deze bij jou in de bus te gooien – tenzij je out-opt, uiteraard.

Dit concept wordt nu uitgeprobeerd door Royal Mail en een online retailer die om voor de hand liggende redenen anoniem wil blijven (Royal Mail heeft al gezegd ‘de post alleen te bezorgen’, en niet verantwoordelijk te zijn voor de inhoud). Als het een succes wordt, dan krijgen we er misschien wel behoorlijk wat post bij.

(Via Engadget)

3 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *