Het is zover. Instagram is ook in Nederland niet langer reclamevrij.
In de week waarin het bedrijf de grens van 400 miljoen gebruikers passeert (damn dat gaat hard, negen maanden geleden waren het er nog 300 miljoen) worden hier de eerste advertenties gepresenteerd in de fotodienst. Tussen alle kapotgefilterde selfies en debiele foto’s van voedsel kom je straks dus reclame tegen.
Het zijn overigens geen irritant knipperende flashbanners, maar posts in de vorm van een Instagram-foto, aangeduid als ‘gesponsord’. In de toekomst zal het ook mogelijk worden om vanuit deze posts direct iets te kopen. Maar het Instagram-publiek kan de eerste aankondiging bepaald niet waarderen. De linguïsten van Instagram kropen uit hun holen en maakten op niet mis te verstane wijze duidelijk hoe er over gedacht wordt.
Instagram, het sociaalnetwerk vol pareltjes.
Lekker naar snapchat dus. Ook daar kun je je favoriete dames volgen…zonder de Facebook-censuur… 😉
Wat een zielige commentaren op de melding…
Mensen: Gratis bestaat niet!
Je bepaald als consument ZELF wat er gebeurt hoor..
Massaal stoppen te gebruiken en binnen 1 week is het anders.
@turbobrick: Geloof je het zelf dat er binnen 1 week iets anders is met dezelfde content als Instagram, leeghoofd.
@nietzoslim: Dan heb je de zelfkennis om jezelf nietzoslim te noemen. Vervolgens demonstreer je dit door iemand een leeghoofd te noemen zonder te begrijpen wat hij/zij heeft gepost.
Gramory gebruiken. Dat is een alternatieve Instagram app. Ik vind hem persoonlijk veel beter als de originele. En zonder reclame.