Nederlanders reageren WOEST op advertenties Instagram

Nederlanders reageren WOEST op advertenties Instagram
Het is zover. Instagram is ook in Nederland niet langer reclamevrij.

In de week waarin het bedrijf de grens van 400 miljoen gebruikers passeert (damn dat gaat hard, negen maanden geleden waren het er nog 300 miljoen) worden hier de eerste advertenties gepresenteerd in de fotodienst. Tussen alle kapotgefilterde selfies en debiele foto’s van voedsel kom je straks dus reclame tegen.

Het zijn overigens geen irritant knipperende flashbanners, maar posts in de vorm van een Instagram-foto, aangeduid als ‘gesponsord’. In de toekomst zal het ook mogelijk worden om vanuit deze posts direct iets te kopen. Maar het Instagram-publiek kan de eerste aankondiging bepaald niet waarderen. De linguïsten van Instagram kropen uit hun holen en maakten op niet mis te verstane wijze duidelijk hoe er over gedacht wordt.

Instagram, het sociaalnetwerk vol pareltjes.



6 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *