Netflix is in rap tempo Hilversum aan het slopen

Netflix is in rap tempo Hilversum aan het slopen
De grens van 1 miljoen huishoudens met een Netflix-account is namelijk gepasseerd.

Telecompaper heeft nieuwe cijfers vrijgegeven over het Netflix-gebruik in Nederland. Niet geheel verrassend, maar toch noemenswaardig: het aantal abonnees is in een jaar tijd verdubbeld. Ja, Reed Hasting doet goede zaken in ons land. Uit onderzoek zou blijken dat 1,1 miljoen Nederlandse huishoudens een abonnement hebben op de Amerikaanse streaming dienst. Het gaat hier om zowel betalende abonnees als abonnees die nog in de gratis proefperiode van 1 maand zitten.

2,4 miljoen Nederlanders

De cijfers van het aantal Nederlanders dat Netflix gebruikt ligt nog veel hoger, aldus Telecompaper. Er is namelijk alleen gekeken naar het aantal huishoudens, niet naar het aantal personen. Van één Netflix-account kunnen immers meerdere mensen gebruik maken (geef het maar toe, ook jij split een abo’tje). In totaal maken tussen de 2,2 en 2,4 miljoen Nederlanders gebruik van Netflix.

Slecht nieuws voor de traditionele tv-zenders, want met de stijging van Netflix-abonnees lopen de kijkcijfers voor ouderwetse programma’s rap terug. In de Verenigde Staten hebben tv-zenders al te maken met tien tot vijftien procent minder kijkers door video-on-demanddiensten. In Nederland gaat het minder hard, maar uit eerder onderzoek van PWC blijkt dat ook hier video-on-demanddiensten het traditionele televisiekijken kannibaliseren. Vooral jongerenzenders als Comedy Central en MTV krijgen harde klappen.

Oh, en Netflix is eerder deze week nog iets duurder geworden. Check hier de nieuwe prijzen.

2 reacties

  1. Ik kijk ook veel liever Netflix, die irritante reclame’s op de reguliere TV, ik bedoel als je net zo lekker in die ene film of serie zit komt er reclame, tevens duurt een film kijken op TV gewoon veelte lang dankzij al die reclame blokken van 4-5 minuten (als niet meer is). Tevens moeten veel mensen nog werken de volgende dag dus die willen ook graag een beetje op tijd naar bed (zoals ik), en als een film om 20:30u begint en pas afgelopen is rond 23:00u begin ik er bij voorbaat al niet aan.

  2. 1. reclame is irritant
    2. Nederlandse programma’s zijn vaak niet boeiend, zeker niet als je iets met een verhaal wilt kijken en niet van onzinnige in scene gezette reality soaps of andere slappe aftreksels van bij voorbaad al slappe amerikaanse concepten houd.
    3. Als ze dan eens een leuke serie uitzenden dan loopt hij 4 jaar achter of hij wordt tot in den treure herhaald. Ook is de zekerheid dat het volgende seizoen wordt uitgezonden ver te zoeken.
    4. Ik wil niet vast zitten aan een tijdstip waarop ik een show moet kijken, ik wil kijken wanneer ik dat wil en wanneer ik daar tijd voor heb, sure opnemen is een optie, maar dat is meer moeite dan Netflix aanslingeren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *