Netflix gaat het verhaal van Nike verfilmen

Nike
Hopelijk gaat het iets moois opleveren.

Succesverhalen uit het echte leven verfilmen. Persoonlijk kan ik wel smullen van het concept, mits de regie en productie de verfilming goed aanpakken. Vandaag is bekend geworden dat Netflix de rechten in handen heeft van Shoe Dog.

In het boek vertelt Phil Knight hoe hij met 50 dollar, geleend van zijn vader, de eerste stappen zetten om Nike op te richten. Met die 50 dollar is een verhaal begonnen van een ongelofelijk succesvol multinational bedrijf en Nike is momenteel een van de sterkste merken ter wereld.

Knight zal persoonlijk betrokken zijn de verfilming van het verhaal. Frank Marshall (Jurassic World) is verantwoordelijk voor de productie. Het boek van de Nike-oprichter was een weergaloos succes. Shoe Dog is in 40 talen uitgebracht en staat op nummer vier van de New York Times best sellers in de categorie non-fictie.

Netflix wist eerder dit jaar een Oscar te pakken met de documentaire Icarus. Daarnaast werkt de Amerikaanse streamingdienst aan een documentaire over de wereld van Formule 1 en het leven van de Amerikaanse basketballer Michael Jordan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *