Netflix onder vuur door Big Brother-praktijken

Netflix
Oh oh..

We gebruiken bijna iedere dag diensten als Google, Facebook en Netflix. Deze partijen hebben dan ook ongelofelijk veel data in handen van de gebruikers. Netflix ‘gebruikte’ deze macht om een onschuldige tweet te posten. Die actie werd niet in dank afgenomen, men bestempelde de streamingdienst als een creepy buurjongen die door een raam bij het buurmeisje probeert binnen te gluren.

In de tweet maakte Netflix bekend dat er 53 mensen zijn geweest die de film A Christmas Prince 18 dagen achter elkaar hadden bekeken. Los van het feit dat het raar is om zo vaak die film te kijken, is het vreemd dat Netflix deze informatie deelt op sociale media. Wat Netflix-leden uitvreten mogen ze immers zelf bepalen, zonder het gevoel te hebben worden bekeken.

Netflix was in verlegenheid gebracht en kwam met een statement naar buiten. De streamingdienst zei de privacy van diens gebruikers serieus te nemen. Daarnaast zei Netflix dat de data actuele trends weergeeft en dat het bedrijf niet kan welk lid wat kijkt. (via BBC)

Eén reactie

  1. “dat er 53 mensen zijn geweest die de film A Christmas Prince 18 dagen achter elkaar hadden bekeken”
    Niet-kwetsende romantische comedy met een kerstthema. Wellicht bewegend behang voor een bruingoedwinkel met televisies?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *