Netflix ontslaat PR topman na gebruiken N-woord

Netflix
Alle Social Justice Warriors verzamelen!

Netflix is bijzonder populair over de hele wereld, vooral bij millennials. Helaas is het deze groep die zich ook bijzonder snel aangevallen voelen. Netflix CEO Reed Hashtings lijkt dit deels overgenomen te hebben, want hij heeft zijn PR-topman Jonathan Friedland ontslagen omdat hij op de werkvloer het ‘N-woord’ heeft gebruikt.

Bronnen binnen het bedrijf melden dat Friedland twee keer het woord zou hebben gebruikt tijdens twee vergaderingen. In een interne mail aan alle medewerkers van Netflix schreef CEO Hashtings het volgende:

“Het feit dat hij minstens twee keer het n-woord heeft gebruikt, getuigt van onaanvaardbaar weinig besef voor raciale thema’s en van ongevoeligheid.”

Op Twitter zelf meldt Jonathan Friedland dat hij zich bewust is van zijn fouten en dat hij zich verschrikkelijk voelt door wat er gebeurd is. Een kleine sneer kon echter niet uitblijven, zo blijkt uit een inmiddels verwijderde tweet van de voormalig PR-topman van Netflix.

https://twitter.com/JankyTT/status/1010288412094554112

Friedland stond maar liefst zes jaar aan het roer als hoofd communicatie bij Netflix. In 2011 begon hij als VP bedrijfscommunicatie en kreeg al vrij snel een promotie. Van tevoren vervulde hij andere topfuncties bij Disney en werkte hier tien jaar als journalist bij The Wall Street Journal.

3 reacties

  1. “People in America are more upset by the N-word and the F-word than by the number of High School shootings this year”.

    Ik moest hier toch weer ff aan denken, toen ik bovenstaand artikel las.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *