Het zal er ooit van komen.
Nu is Netflix nog reclamevrij. Dat mag ook wel voor het maandbedrag dat je ervoor moet dokken. De Amerikaanse streamingdienst zou echter overwegen om reclame te tonen wanneer je aan het bingewatchen bent. In plaats van direct naar een volgende aflevering te gaan, volgt er eerst een kort reclameblok.
Tijdens deze reclame krijg je aanbevelingen te zien voor nieuwe films of series, door middel van een trailer. Het is dus een commercial uit eigen huis, maar dit neemt niet weg dat het een vervelende opdringerige vorm van reclame kan zijn. Netflix test de feature momenteel onder een select aantal abonnees. Op Reddit en sociale media klagen abonnees die geselecteerd zijn als proefkonijn. Ze vinden het zeer vervelend dat Netflix ongewild promo’s laat zien.
Er is geen garantie dat Netflix de feature wereldwijd gaat uitrollen. Wellicht dat ze na deze storm van online kritiek nog eens goed nadenken of ze deze vorm van reclame wel daadwerkelijk willen implementeren in de dienst.
Hey @netflix I can tolerate the ads at the top of my list of shows but between every episode I watch is getting stupid
— Lee (@Mentallyvacant8) August 17, 2018
@netflix for the record, this new ad setup that you have between episodes is stupid. It does not make me want to watch more shows, it just irritates me that I can’t read the preview for the next episode. Get rid of this shit!
— This Random Dad (@ThisRandomDad) August 17, 2018
@netflix REALLY just played an ad between episodes of Grey’s Anatomy. Netflix officially ain’t shit. Ads AND they don’t have One Tree Hill? Bye Felicia. That’s it. I’ve had both for a while but @hulu has now taken over my household.
— Sierra 🤍 (@si8erra) August 17, 2018
UPDATE 19-08-2018: Netflix stuurde ons onderstaand officieel statement ter info.
At Netflix, we conduct hundreds of tests every year so we can better understand what helps members more easily find something great to watch. A couple of years agio, we introduced video previews to the TV experience, because we saw that it significantly cut the time members spend browsing and helped them find something they would enjoy watching even faster. Since then, we have been experimenting even more with video based on personalized recommendations for shows and movies on the service or coming shortly, and continue to learn from our members.
In this particular case, we are testing whether surfacing recommendations between episodes helps members discover stories they will enjoy faster. It is important to note that a member is able to skip a video preview at anytime if they are not interested.
snap niet helemaal wat netflix hiermee hoopt te bereiken. Waarom is het zo in hun voordeel als mensen nog meer gaan kijken? Helemaal als je eerst mensen ermee gaat irriteren.
Wat natuurlijk wel zo is, in het begin gaan mensen klagen maar algauw weet men niet beter en kijkt men rustig door, reclame of niet.
Misschien moeten ze iets minder per jaar spenderen…
De prijzen waren ook al omhoog gegaan.. En bedrijven als Disney stappen er snel uit..
Nee, niet zo cool.
@lolindir: heel simpel, als ze domme dingen gaan doen, minder waar voor je geld en reclame …. De boel opzeggen !
De enige die bepaald wat er gebeurt is de consument.
@turbobrick: Maar deze consument heeft een vrouw die het daar niet mee eens is :’)
(Ik wou in eerste instantie geen Netflix abbo, moet je er mee? -toch wel heel blij mee lol)
@lolindir: Ik ben er ook heel blij mee, maar dan moet mijn ervaring ook hetzelfde blijven.
Steeds meer betalen, en dan ook nog minder content en ook nog een rare tests met reclame (en mischien dus daadwerkelijk reclame in de toekomst) geven mij geen fijn gevoel.
En als het daadwerkelijk stukken minder wordt dan kap ik er gewoon mee en zoeken we wat anders, en dat kan ik thuis gewoon uitleggen.