Netflix overweegt reclame tussen serieafleveringen

Netflix
Het zal er ooit van komen.

Nu is Netflix nog reclamevrij. Dat mag ook wel voor het maandbedrag dat je ervoor moet dokken. De Amerikaanse streamingdienst zou echter overwegen om reclame te tonen wanneer je aan het bingewatchen bent. In plaats van direct naar een volgende aflevering te gaan, volgt er eerst een kort reclameblok.

Tijdens deze reclame krijg je aanbevelingen te zien voor nieuwe films of series, door middel van een trailer. Het is dus een commercial uit eigen huis, maar dit neemt niet weg dat het een vervelende opdringerige vorm van reclame kan zijn. Netflix test de feature momenteel onder een select aantal abonnees. Op Reddit en sociale media klagen abonnees die geselecteerd zijn als proefkonijn. Ze vinden het zeer vervelend dat Netflix ongewild promo’s laat zien.

Er is geen garantie dat Netflix de feature wereldwijd gaat uitrollen. Wellicht dat ze na deze storm van online kritiek nog eens goed nadenken of ze deze vorm van reclame wel daadwerkelijk willen implementeren in de dienst.

UPDATE 19-08-2018: Netflix stuurde ons onderstaand officieel statement ter info.

At Netflix, we conduct hundreds of tests every year so we can better understand what helps members more easily find something great to watch. A couple of years agio, we introduced video previews to the TV experience, because we saw that it significantly cut the time members spend browsing and helped them find something they would enjoy watching even faster. Since then, we have been experimenting even more with video based on personalized recommendations for shows and movies on the service or coming shortly, and continue to learn from our members.

In this particular case, we are testing whether surfacing recommendations between episodes helps members discover stories they will enjoy faster. It is important to note that a member is able to skip a video preview at anytime if they are not interested.

5 reacties

  1. snap niet helemaal wat netflix hiermee hoopt te bereiken. Waarom is het zo in hun voordeel als mensen nog meer gaan kijken? Helemaal als je eerst mensen ermee gaat irriteren.

    Wat natuurlijk wel zo is, in het begin gaan mensen klagen maar algauw weet men niet beter en kijkt men rustig door, reclame of niet.

  2. Misschien moeten ze iets minder per jaar spenderen…
    De prijzen waren ook al omhoog gegaan.. En bedrijven als Disney stappen er snel uit..
    Nee, niet zo cool.

        • @lolindir: Ik ben er ook heel blij mee, maar dan moet mijn ervaring ook hetzelfde blijven.
          Steeds meer betalen, en dan ook nog minder content en ook nog een rare tests met reclame (en mischien dus daadwerkelijk reclame in de toekomst) geven mij geen fijn gevoel.
          En als het daadwerkelijk stukken minder wordt dan kap ik er gewoon mee en zoeken we wat anders, en dat kan ik thuis gewoon uitleggen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *