Netflix weet precies na hoeveel afleveringen je gaat bingen

Auteur: , Geen reacties
Netflix duim

Een voordeel -voor de aanbieder dan- van streaming-televisie ten opzichte van zijn voorganger is dat het data oplevert die een stuk uitgebreider is dan kijkcijfers alleen. Zo doet Netflix daar zijn voordeel mee.

65 miljoen gebruikers heeft Netflix inmiddels en natuurlijk wil Netflix precies weten waar die gebruikers zoal naar kijken op Netflix. Maar niet alleen dat: Netflix wil ook weten hoe het ervoor kan zorgen dat je in je leven weinig anders meer doet dan Netflix and chill. Zo heeft het ontdekt hoeveel afleveringen het duurt voordat je volledig verslaafd bent aan een serie. Dat is namelijk na een enkele pilot nog niet gebeurd, hoe goed die aflevering misschien ook is.

Om te bepalen wanneer kijkers ‘hooked’ zijn, wordt gekeken naar het percentage kijkers dat na een bepaalde aflevering de rest van het seizoen afkijkt. Bij Breaking Bad was het bijvoorbeeld zo dat 70% van de kijkers afleveringen twee zagen de rest van het seizoen ook keek. Maar bij Mad Men haakte er in eerste instantie veel meer mensen af. Pas vanaf aflevering 6 lag het percentage kijkers dat de eindstreep haalde op 70%.

Without further ado is hier de complete lijst (met 70% als criterium):

• Arrow, Episode 8
• Bates Motel, Episode 2
• Better Call Saul, Episode 4
• Bloodline, Episode 4
• BoJack Horseman, Episode 5
• Breaking Bad, Episode 2
• Daredevil, Episode 5
• Dexter, Episode 3
• Gossip Girl, Episode 3
• Grace & Frankie, Episode 4
• HIMYM, Episode 8
• House of Cards, Episode 3
• Mad Men, Episode 6
• Marco Polo, Episode 3
• OITNB, Episode 3
• Once Upon A Time, Episode 6
• Pretty Little Liars, Episode 4
• Scandal, Episode 2
• Sense8, Episode 3
• Sons of Anarchy, Episode 2
• Suits, Episode 2
• The Blacklist, Episode 6
• The Killing, Episode 2
• The Walking Dead, Episode 2
• Unbreakable Kimmy Schmidt, Episode 4



Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).