Netflix wil meer pubers bereiken

Netflix wet hot summer
De online streamingdienst is mateloos populair, wordt alleen maar populairder, en is bezig een eind te maken aan televisie zoals we het nu kennen. Maar één belangrijke doelgroep is nog niet voldoende van content voorzien: onze pubers.

Je zou misschien zeggen: de ouders beslissen over het abonnement, en de kids doen het er maar mee. Dat zeg je als je nog nooit geconfronteerd bent met de terreur van één of meerder pubers die continu mekkeren over van alles en nog wat. In de praktijk zijn het vaak de kinderen die de dienst uitmaken, helemaal op het gebied van ‘home-entertainment’. Netflix heeft dit ook begrepen. Het wil de pubers een reden geven om bij hun ouders om een abonnement te gaan zeuren: die krijgen zelf hoogstens het laatste zetje door de mogelijkheid Narcos of Orange is the New Black te kijken. De dienst wil nu dus actief in gaan zetten op content voor minderjarigen. Dat meldt de New York Times.

Netflix-directeur Erk Barmack noemt de tienermarkt “zowel een kans als een uitdaging”. De uitdaging zit ‘m vooral in de wispelturigheid: trends komen en gaan in recordtempo, voor volwassenen is het nauwelijks bij te benen. Media-strateeg David Pakman van investeringsmaatschappij Venrock zegt dan ook tegen de New York Times:

“Ik ben ervan overtuigd dat er maar heel weinig mensen zijn die het echt begrijpen.”

Ruim een op de tien Nederlanders had in het vierde kwartaal van vorig jaar een abonnement op Netflix. Dat maakt dat de Amerikaanse streamingvideodienst het populairst is in Nederland.

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *