Nieuwe Netflix-serie toont donkere kant van sociale media

Nieuwe Netflix-serie toont donkere kant van sociale media
Het is niet allemaal lachen, gieren, brullen op sociale media.

De wereld van Twitter, Instagram en Facebook zoet er aan de voorkant vaak vrolijk uit. Mensen die fantastische tijden beleven, genieten van fijne vakanties en de leukste momenten delen op de sociale platformen. Aan de andere kant is sociale media ook heel gevaarlijk. De kloof tussen realiteit en wat nep is lijkt alsmaar groter te worden.

Netflix gaat dit laatste aangrijpen in een nieuwe thriller genaamd Clickbait. De serie wil het gevaar van sociale media onder de aandacht brengen. De show zal gemaakt en geproduceerd worden door filmmaker Tony Ayres. Ook Christian White en producer David Heyman (Harry Potter, Once Upon A Time in Hollywood) zijn betrokken bij het project.

De serie zal gemaakt worden met een serieuze noot. De makers hopen daadwerkelijk impact te hebben op de kijker. Wellicht dat men na het zien van Clickbait anders naar sociale media gaat kijken. Wat we precies kunnen verwachten is nog onbekend. Het concept klinkt in elk geval interessant. Wanneer Clickbait op Netflix verschijnt is nog niet bekend. (via Variety)

Op de hoogte blijven van het laatste technieuws? Check dan onze Facebook-pagina

Eén reactie

  1. Ik krijg een beetje een flashback gevoel naar ‘Mr. Robot’. Geniaal eerste seizoen, daarna raakte ik het spoor eerlijk gezegd bijster in al die ellenlange monologen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *