Oculus Rift in een nieuw jasje gestoken

Cristal Cove
Virtual reality in combinatie met computergames nam een vlucht toen Oculus vorig jaar met de Rift op de markt kwam. Op de CES heeft het bedrijf een nieuw prototype getoond: de Cristal Cove.

De VR-bril heeft in zijn huidige vorm een 7-inch LCD-scherm met een resolutie van 1280 bij 800 pixels en een verversingssnelheid van 60Hz. De in Las Vegas getoonde Oculus Rift 2.0 (nee, dat is niet zijn officiële naam) gooit het over een andere boeg en heeft OLED-schermen gekregen. Volgens Oculus-topman Nate Mitchell ligt de reactietijd hierdoor onder de 1 milliseconde. Omdat de verversingsgraad hoger ligt worden beelden veel vloeiender getoond, wat de spelervaring beter zou moeten maken.

Lean back

Ook nieuw is de implementatie van een camera. De witte stippen op de hierboven afgebeelde Oculus Rift dienen als referentiepunten, de camera registreert deze waardoor de positie nog beter bepaald kan worden. De Oculus Rift Cristal Cove registreet nu dus ook als je om een hoekje kijkt in een game, of opzij leunt.

GIFje via Gizmodo
Cristal Cove

Cristal Cove

Het is nog niet bekend hoeveel de consumentenversie van de Cristal Cove gaat kosten.

Nog geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *