Ouders niet blij met iPad-school

Ouders niet blij met iPad-school
Na de zomer worden de eerste iPad-scholen geopend, waar kinderen vaarwel zeggen tegen onnodige boeken en de lestijden, vakanties alsook lokalen flexibel worden ingedeeld. Steve zou het zo gewild hebben. Ouders zijn echter woest over de omslag van de scholen en lopen nu leeg over deze nieuwe manier van onderwijzen.

Op basisschool De Driemaster in Sneek mogen ze sinds aankondiging van het O4NT-model (Onderwijs voor een Nieuwe Tijd) dan wel twintig nieuwe aanmeldingen hebben gehad, minstens tien ouders halen subiet hun kinderen van school. Die willen niet dat hun kroost proefkonijnen worden voor het nieuwe onderwijssysteem van van Maurice de iHond Hond.

De Telegraaf viste wat quotejes op van verontwaardigde ouders:

“Wat voor leerkrachten krijg je straks? Die weten misschien hoe je met een iPad moet omgaan, maar kunnen ze ook lesgeven?”

Ook een moeder met dochters is ziedend:

“Na de meivakantie gaan ze naar een andere school. Ik laat mijn kind niet gebruiken om dit nieuwe systeem te testen.”

Enfin, zo’n tien ouders halen hun kinderen weg, en er komen twintig aanmeldingen bij. Niet zo spannend dus, en that’s the price you pay voor vernieuwing. Ook gaan er een aantal docenten weg omdat ze niet als proefkonijn willen fungeren, en worden op andere scholen die onder dezelfde stichting vallen ondergebracht.

Nog geen reacties

  1. Ik kan me de reactie van ouders wel voorstellen. Voor zoiets belangrijks als het onderwijs van je kind, wil je liever niets experimenteels en zeker weten dat het deugdelijk is. Aan de andere kant erg positief dat er desondanks pioniers zijn die hun nek uitsteken en het willen proberen.

  2. die lessen op de ipad worden de komende jaren denk ik allemaal weer terug gedraaid, die kinderen krijgen zo gewoon geen goede basis.
    deze kinderen kunnen als ze later groot zijn gewoon niet (fatsoenlijk)schijven,
    hebben ze nooit geleerd…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *