Pokémon: Let’s Go! reviews: Toffe ‘nieuwe’ game

Nostalgie en pracht
Niet veel vernieuwends maar desalniettemin een prachtige trip ‘down memory lane’.

Pokémon: Let’s Go! is een vreemde eend in de bijt. Aan de ene kant suggereren de sub-titels (Eevee en Pikachu) dat het om een volwaardig nieuw hoofddeel gaat, terwijl het ‘Let’s Go!’-gedeelte een spin-off van de Pokémon Go-hype suggereert. Het is allebei een beetje waar en het is dan maar de vraag of het de goede- of slechte aspecten van beide franchises heeft genomen.

Polygon
Polygon erkent dat er een zekere subjectiviteit in de review verwerkt zit, net zoals bij ons allemaal; Pokémon is veelal een groot deel van onze jeugd geweest en het is dan ook niet gek dat alles Pokémon een aangename nostalgie opwekt. Dat gezegd hebbende is Pokémon: Let’s Go! niet voor iedereen weggelegd, vooral vanwege de versimpelde gameplay. In plaats uitgebreide RPG-elementen en diepere combat is alles toegankelijker gemaakt voor beginners en fans van Pokémon Go.

“Met die aspecten in het achterhoofd is het geen grote stap om te stellen dat Let’s Go! gemakkelijker leuk te vinden is. Ik zal het altijd prettig vinden om in de Kanto-regio rond te lopen. Die plek voelt zo herkenbaar voor me; alsof ik er gewoond heb. En de niet te ontkennen schattigheid van het beste vrienden worden met Eevee is een noot die het op zichzelf al bijna waardig maakt om het te spelen.”

IGN U.S.
Let’s Go! leent dus het vangen van de monstertjes van het populaire Pokémon Go en ik was dan ook erg teleurgesteld toen ik hoorde dat er geen diep combat-systeem in de game zou zitten (zoals vroeger op de GameBoy). Is dat erg? Volgens IGN niet omdat het een andere toon aanslaat. ‘Vechten’ is een stuk relaxter dan in andere Pokémon-games en het grinden wordt daarmee prettiger en rustiger.

Is er dan niets op de game aan te merken? Tuurlijk wel. “Wat karig user interface-design en moeilijkheden met de motion controls zorgden voor wat kleine irritaties maar over het algemeen is de verslavende natuur van het vangen van Pokémon in combinatie met de geweldige challenges (na het hoofdverhaal) genoeg reden om terug te blijven gaan naar deze toffe game.”

Kotaku
Hoewel we altijd ons best doen om een breed scala aan professionele meningen weer te geven in deze review-overzichten, zijn de reviewers het er unaniem over eens: Let’s Go! is een toffe game ondanks wat (op voorhand) twijfelachtige design-keuzes.

“Er is zeer weinig echt nieuw of vernieuwend aan Pokémon Let’s Go! Eevee en Pikachu. Zelfs de slimme ‘nieuwe’ mechanieken zijn gejat van Pokémon Go. Uiteindelijk heb ik niet het gevoel alsof dat uitmaakt. Het is nog steeds Pokémon. Het is nog steeds een verhaal over leren wie je bent en wat je kunt en nog steeds een kans om emotioneel betrokken te raken bij deze prachtige wezens die je helpen met deze reis.”

Pokémon Let’s Go! Eevee en Pikachu zijn nu beschikbaar voor de Nintendo Switch. Wil je helemaal overboord gaan? Check dan deze speciale Pokémon Switch.