Provider CrowdFone wil rente geven over je beltegoed

Nederlandse provider wil rente geven over je beltegoed
De provider CrowdFone is een Indiegogo-campagne gestart en gaat zich in de zwaar bevochten telefoonmarkt proberen te vestigen met abonnementen zónder bundels. Oh, en ze geven rente op je beltegoed.

CrowdFone zegt dat de kosten voor diensten bij abonnementgebruikers en prepaidbellers niet zouden moeten verschillen. Je betaalt immers voor dezelfde dienst. Daarom willen ze die kosten gelijk houden. Ook zeggen ze niet in bundels te geloven, waardoor je alleen betaalt wat je gebruikt. Je koopt dus krediet, en wat daar aan het einde van de maand van overblijft neem je mee naar de volgende maand.

Over het geld dat je ‘inlegt’ als tegoed krijg je rente, aldus CrowdFone op haar site:

“Je kunt geld terugstorten van je prepaid account naar je bankrekening. Op ieder moment. Wij vinden dat logisch: Het bedrag in je prepaid account is in onze ogen een kaspositie, en geen minuten of megabtyes die staan te wachten tot ze opgebruikt zijn. Daarom moet je het ook als geld kunnen behandelen, en er gewoon over kunnen beschikken. In landen waar de wetgever dat toestaat zullen we rente betalen over het bedrag dat je op je prepaid account bij CrowdFone hebt staan. Er is al veel gepraat over het gebruiken van een prepaid account als een bankrekening. Nou, laten we dat nu maar eens echt waarmaken.”

Middels Indiegogo hoopt CrowdFone 200.000 euro op te halen om deze zomer aan de slag te kunnen gaan. Ze zullen ook een app lanceren waarmee je het maximale bedrag per maand (of dag, of week) kunt instellen. Voorbeeld: als je een kredietlimiet van €50 hebt aangevraagd, kan je bellen/internetten/sms’en tot €50. Als je daarna meer wilt koop je er prepaid krediet bij (met iDeal, Paypal, Bitcoins of iets anders).

Data, bellen en SMS in Nederland

In onderstaand filmpje lichten ze het nader toe. Iemand die dit wel ziet zitten, of gedoemd te mislukken tussen de grote providers?

[gv data=”G1-9vFyGBkM”][/gv]

Nog geen reacties

  1. Eigenlijk is dit nog niet eens een slecht idee. Kans van falen is er misschien wel. Het zou ook kunnen dat in de nabije toekomst de grotere providers hetzelfde principe, hetzij in een anders jasje met een andere naam, ook gaan aanbieden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *