R.I.P 30 seconden advertenties op Youtube

Auteur: , 2 Reacties
We zullen ze niet missen

We zullen ze niet missen...

Wil je een filmpje kijken, zit er ineens een advertentie voor van 30 seconden die je niet kunt overslaan. Irritant hé? Google komt eindelijk tot de conclusie dat niemand zulke advertenties leuk vindt en gaat ze weghalen. Dat meldt MacRumors.

Het techbedrijf zegt dat Youtube de 30 seconden advertenties in 2018 weghaalt om voor een betere format en fijnere ervaring voor gebruikers en adverteerders te zorgen.

Helaas zijn hiermee de advertenties nog niet weg. In plaats van 30 seconden zul je nu 6 seconden naar reclame moeten kijken die je niet kunt overslaan. Deze manier van adverteren is al in 2016 geïntroduceerd en moet ervoor zorgen dat ook ongeduldige gebruikers blijven hangen. En zeg nou zelf: 6 seconden is veel beter dan 30 seconden.

Het is niet bevestigd of het verwijderen van de 30 seconden advertenties op zowel het internet als op de YouTube apps zal gebeuren, maar Google lijkt de reclame op alle formats te willen verwijderen.

Een woordvoerder van Google zei tegen Campaign in een bericht het volgende: “We hebben besloten om geen ondersteuning meer te verlenen aan de 30 seconden advertentie die je niet kunt overslaan in 2018. We zullen in plaats daarvan ons focussen op formats die goed werken voor zowel gebruikers als adverteerders.” Hiermee lijkt het dus wel duidelijk dat de reclame in 2018 nergens meer te zien zal zijn.

Een aantal analisten die met het Britse Campaign spraken vinden de beslissing van Youtube logisch, aangezien de concurrentie van Facebook en de video content steeds groter wordt.

Mocht je helemaal geen reclame meer willen zien op Youtube, dan zou je nog over kunnen stappen naar YouTube Red. Dat is een abonnementsservice van Youtube waarmee reclames verleden tijd zijn. Je betaalt hiervoor wel $9,99 per maand en doet hiermee denken aan andere videostreamingsdiensten zoals Netflix en Hulu.



2 reacties

Verwijderen pas in 2018 ….. Lekker belangerijk dus.
@turbobrick: Zal te maken hebben met de lopende reclame contracten.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).