Ralph Lauren maakt een wearable van je T-shirt

Ralph-Lauren
Wearables die je gegevens verzamelen tijdens het sporten zien we overal, maar Ralph Lauren pakt het anders aan. Zij stoppen deze techniek in een T-shirt.

De strakke zwarte shirts zijn te zien op de U.S. Open, het grandslamtoernooi in New York. Daar verzamelen de shirts gegevens over de ballenjongens. Onder meer de hartslag, de ademhaling en het stresslevel wordt gemeten. Hoe de shirts werken wordt meteen duidelijk als een ballenjongen een bal aan Roger Federer geeft. “Je ziet zijn hartslag en ademhaling omhoog schieten”, vertelt David Lauren, hoofd marketing bij en zoon van Ralph Lauren, aan de New York Times.

Shirt aan en gaan
In het shirt zit een klein draadje verstopt, die middels sensoren de drager in de gaten houden. Deze informatie verschijnt vervolgens op een computerscherm of een speciale app voor je smartphone.

Met het shirt hoopt het kledingmerk een stap over te slaan in de wereld van wearables. “Op dit moment probeert iedereen techniek in schoenen, armbanden en hoofdbanden te stoppen, terwijl wij iets nieuws proberen. We stoppen de techniek in de kleren waar we in leven”, aldus Lauren. Om dit te bereiken moeten alle randzaken zo minimaal mogelijk zijn. Er is dus niets wat je extra om moet doen of vast moet binden. Je trekt het shirt aan en je kunt beginnen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *