Ruim duizend klantgegegevens gelekt via nep Telfort-app

Ruim duizend klantgegegevens gelekt via nep Telfort-app
De inloggegevens van ruim duizend Telfort-klanten zijn gelekt door het gebruik van een misleidende app. Wie had dat gedacht?

Door gebruik te maken van de Windows Phone app ‘Telfort Abonnementstatus’ dachten ruim duizend Telfort-klanten informatie te krijgen over hun bel-, sms-, en internetgedrag. De app was naast de merknaam in de titel tevens voorzien van een Telfort logo, niets wees erop dat de app onbetrouwbaar was.

Telfort-klanten werden via de app gevraagd om hun inloggegevens in te voeren en die gegevens zijn vervolgens op het internet verspreid. Dat blijkt uit onderzoek van de Persdienst van diverse regionale dagbladen aan de hand van een tip. Het is nog niet duidelijk wat het doel van de misleidende app is. Voor zover bekend zijn de inloggegevens nog niet misbruikt voor andere doeleinden.

Het moederbedrijf van Telfort (KPN) onderzoekt de zaak en overweegt juridische stappen.

Nog geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *