‘Samsung gaat een relatief zwaar jaar tegemoet’

Samsung voorziet daling marktaandeel
Samsung brak dit jaar het ene na het andere omzetrecord, maar in 2018 moet het techbedrijf rekening houden met een ‘dipje’.

Het Amerikaanse onderzoeksbureau Strategy Analytics heeft Samsung samen met een aantal andere merken onder de loep genomen en verwacht dat de groei van de smartphonetak stokt. Van de vijf grootste merken zou de groei bij Samsung het hardst afnemen, waardoor het marktaandeel terug zou vallen tot onder de 20 procent.

Volgens Strategy Analytics verscheept Samsung in 2017 meer dan 319 miljoen toestellen, goed voor een marktaandeel van 20,5 procent. In 2017 zou het gaan om 315 miljoen smartphones. Op zich geen grote daling, maar aangezien andere merken harder groeien, valt het marktaandeel terug naar 19,2 procent.

Over die andere merken gesproken: het gaat in dit geval om Apple, Huawei, Oppo en Xiaomi. Als de voorspellingen kloppen, dan blijft hun marktaandeel op z’n minst gelijk. Samsung zal dus behoorlijk moeten pushen met de Galaxy S9 en andere toestellen om de analisten hun ongelijk te bewijzen.

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *