Samsung heeft een marktaandel van 40% in Nederland

S4
Ze groeiden. En dat is compleet logisch, aangezien ze recent een nieuw vlaggenschip AKA de Galaxy S4 de markt op hebben geduwd.

Apple & Samsung groeien

Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat Samsung in Q1 van 2012 nog een marktaandeel in mobiele telefoons had van 34 procent. In Q1 van 2013 is dit dus met zes procent gegroeid. Behalve Samsung zag alleen Apple zijn marktaandeel groeien. Onder meer Nokia en BlackBerry moesten terrein prijs geven. Echter zijn hiervan, op Samsung na, geen cijfers van bekend.

Verder heeft 80 procent van alle postpaid-klanten in Nederland met een Samsung-toestel een smartphone van het merk, tegen 74 procent van alle postpaid-klanten van andere operators. Bij prepaid-gebruikers heeft 35 procent nu een smartphone.

Ook blijkt dat smartphones vooral los verkocht worden in winkels (61%), terwijl simkaarten en combinaties van een toestel en een simkaart meer online aangeschaft worden (circa 40%).

Minder sms

Bij postpaid-gebruikers wordt sms’en in toenemende mate vervangen door vormen van instant messaging (lees: WhatsApp) en social media. In Q1 van 2013 verzonden Nederlandse mobiele gebruikers gemiddeld 26 smsjes per maand, tegen 43 een jaar eerder.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *