Samsung-telefoons vallen beter in de smaak dan iPhones

Samsung-telefoons vallen beter in de smaak dan iPhones
En dat is dit jaar voor het eerst.

Volgens het American Consumer Satisfaction Index (ACSI), dat jaarlijks de mening van 70.000 consumenten peilt, is Samsung gestegen in de tevredenheidsindex. Dit in tegenstelling tot Apple, dat juist punten moet inleveren. In 2013 scoorde Samsung nog 76 punten, dit jaar komen ze uit op 81. Apple blijft daarentegen steken op 79 punten, twee punten lager dan vorig jaar. Het is overigens voor het eerst dat Samsung bij de iPhone-lievende Amerikanen beter scoort dan Apple.

Een reden voor de verschuiving wordt door de ACSI niet gegeven. Mogelijk moeten de Amerikanen wennen aan de nieuwe grootte van de iPhones, wat niet bij iedereen in de smaak valt.

Na Samsung en Apple volgen Nokia en Motorola op de index, beiden met 77 punten. HTC komt op een vijfde plek met 75 punten en Blackberry doet het met een score van 74 niet veel slechter. LG komt uit op 73 punten.

Nog geen reacties

    • @hans38: Het artikel dat jij als bron opgeeft is nu ook niet bepaald heel hard onderbouwd. Die man zegt gewoon dat hij de cijfers niet gelooft. Klinkt wat chauvinistisch, bevooroordeeld en het lijkt eerder dat de schrijver ervan een onvoorwaardelijke Apple fan is.

      Zo’n statistiekje zegt trouwens sowieso weinig.

      Klantentevredenheid meet je eigenlijk het best met marktaandeel. En daarin is Samsung nog steeds de grootste. Verder mag je niet vergeten dat de iPhone vol zit met Samsung-spullen. Zonder Samsung geen iPhone…

      In feite is de strijd tussen Samsung en Apple zelfs niet echt meer relevant. Beiden zitten angstvallig achterom te kijken naar de nieuwe rijzende sterren, de Chinese Huawei, Lenovo en Xiaomi. Ik voorspel dat één van die drie (wss Xiaomi) Apple bijbeent binnen de drie jaar, en doordat Samsung tegelijkertijd sneller marktaandeel zal verliezen dan Apple, zullen de drie grote spelers ongeveer een gelijk marktaandeel hebben. Ben benieuwd hoe die concurrentiestrijd zal ontvouwen. Nog meer rechtszaken en vuile reclamecampagnes…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *