Samsung verkiest mid-range boven vlaggenschip!

Samsung kiest voor goedkoop
Samsung gaat voor goedkope millennials!

We zijn van de smartphone-industrie gewend dat nieuwe technieken, features en design eerst worden geïmplementeerd in de duurste modellen, waarna alles vervolgens naar beneden druppelt. Samsung gaat het compleet anders aanpakken.

Dat zegt DJ Koh – CEO van de mobiele tak van Samsung – in een interview tegenover CNBC. De nieuwe strategie omvat een ogenschijnlijk omgekeerd plan. In plaats van vernieuwing voor vlaggenschepen, worden mid-range-toestellen nu voorgetrokken.

“Voorheen bracht ik nieuwe technologieën en veranderingen aan op vlaggenschip-modellen waarna mid-range-toestellen werden aangepast. Ik heb mijn strategie veranderd zodat we dit jaar nieuwe technologie en veranderingen als eerste aanbrengen op de middenklasse,” aldus Koh.

De Zuid-Koreaanse techgigant zou deze keuze maken om millennials meer aan te spreken. Eind vorig jaar leek het er al duidelijk op dat Samsung zich hard aan het concentreren was op onder andere de Galaxy A-serie. Zo kreeg de A8 Plus dit jaar een cameraprimeur en bracht het miljardenbedrijf als een van de eerste een randloze mid-ranger uit.

Koh: “We focussen ons zeer op millennials die een vlaggenschip niet kunnen betalen. Maar hoe kan ik impactvolle innovatie brengen naar millennials? Daarom probeer ik de middenklasse te differentiëren.” Richt je vooral op die doelgroep (€1000 euro voor een smartphone is immers belachelijk), maar zorg er dan ook voor dat de marketingcampagne eerlijk is. We kunnen namelijk ook goed internetten.

2 reacties

  1. Dus de mensen die extreem veel betalen voor hun telefoon krijgen geen voorrang meer? En als midrangers steeds geavanceerder worden zullen de prijzen ook steeds verder stijgen, denk ik. Het zal niet lang meer duren of de S-Serie is de midrange…

    • @720s: Dat risico loopt Samsung nu inderdaad wel. Afhankelijk van wat de winstmarges zijn op de mid-range zou de prijsstijging ook kunnen meevallen, en zouden het de vlaggenschepen zijn die minder in prijs omhoog gaan. We zullen zien of de strategie werkt maar een ding is zeker: nu de smartphone markt heftig aan het verzadigen is moeten fabrikanten met gekke plannen komen om relevant te blijven

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *