Samsung weigert gedupeerden verder te vergoeden

Galaxy Note
Genoeg is genoeg, aldus Samsung.

Naar aanleiding van het Galaxy Note 7 fiasco heeft de Zuid-Koreaanse techgigant allerlei compenstatieprogramma’s opgesteld. Gedupeerden konden bijvoorbeeld met korting een nieuw toestel kopen of de toekomstige Galaxy S8 met 50 procent korting krijgen. Daarnaast kwam het bedrijf met uitgebreide excuses.

Voor sommige mensen is de compensatie echter niet genoeg. Het techbedrijf heeft in thuisland Zuid-Korea een aanklacht aan de broek hangen van Note 7-klanten die een betere vergoeding willen, schrijft The Korean Herald.

De schuldeisers willen 500.000 won (omgerekend zo’n 400 euro) van Samsung zien. In een reactie zegt de smartphonemaker niets te zien in deze extra vergoeding bovenop de andere compensatieprogramma’s. “We hebben reeds voldoende compensaties aangeboden aan getroffen klanten.”, aldus de techgigant. De gebundelde aanklacht is afkomstig van 2.400 klanten. Vijf daarvan hebben ook nog eens een eigen aanklacht ingediend. Ze willen 42 miljoen won (meer dan 3.000 euro) vanwege emotionele schade.

Nog geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *