Samsung weigert gedupeerden verder te vergoeden

Auteur: , 6 Reacties
https://static.apparata.nl/images/2016/galaxy-note-nieuw.jpg

Galaxy Note Genoeg is genoeg, aldus Samsung.

Naar aanleiding van het Galaxy Note 7 fiasco heeft de Zuid-Koreaanse techgigant allerlei compenstatieprogramma’s opgesteld. Gedupeerden konden bijvoorbeeld met korting een nieuw toestel kopen of de toekomstige Galaxy S8 met 50 procent korting krijgen. Daarnaast kwam het bedrijf met uitgebreide excuses.

Voor sommige mensen is de compensatie echter niet genoeg. Het techbedrijf heeft in thuisland Zuid-Korea een aanklacht aan de broek hangen van Note 7-klanten die een betere vergoeding willen, schrijft The Korean Herald.

De schuldeisers willen 500.000 won (omgerekend zo’n 400 euro) van Samsung zien. In een reactie zegt de smartphonemaker niets te zien in deze extra vergoeding bovenop de andere compensatieprogramma’s. “We hebben reeds voldoende compensaties aangeboden aan getroffen klanten.”, aldus de techgigant. De gebundelde aanklacht is afkomstig van 2.400 klanten. Vijf daarvan hebben ook nog eens een eigen aanklacht ingediend. Ze willen 42 miljoen won (meer dan 3.000 euro) vanwege emotionele schade.



6 reacties

Emotionele schade… Toevallig 2400 Amerikanen die in Zuid-Korea wonen?
Waarom heeft niet iedereen gewoon een iphone?
@simonklaassen: Omdat dat niet altijd de beste keus is misschien. Of vanwege de vrij hoge prijs die niet op een lijn staat met de kwaliteit van het product en de ondersteuning van het bedrijf.
@robert110: hou nou is op met het geld argument… de samsung s7 32 gb: 700 euro bij samsung zelf. de iphone 7, 32 gb, bij apple zelf: 770 euro. dus dat geld argument slaat helemaal nergens meer op, samsung kost voortaan ook een hele hoop.
@gwnbmw: Een Samsung moet ik ook niet hoor.
Het gaat mij ook niet puur om de prijs alleen. Het gaat mij om de prijs in combinatie met de kwaliteit van het product en de ondersteuning van het bedrijf.

Van mij mag zo’n smartphone best €700 kosten als deze gebouwd is als een tank en de klantenservice altijd op een redelijke manier voor je klaar staat. Dit is bij Apple en ook bij Samsung gewoon niet het geval.

Mijn Nokia Lumia 920 (destijds een High end) was stukken beter gebouwd, zelfs in vergelijking met de huidige Iphones en Samsungs en de klantenservice was snel en een reparatie (productiefout) was binnen een week gebeurt zonder extra kosten. Die telefoon kosten zo’n €200 euro (4 jaar geleden).

Ik vindt die Nokia eerder €700 euro waard dan een Iphone.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).