Shazam binnenkort tweede scherm bij Nederlandse reclames

Shazam op tv
Shazam kan je al sinds jaar en dag gebruiken om onbekende deuntjes te herkennen van bijvoorbeeld de radio. Maar vanaf nu integreert deze app ook met de reclameblokken op Nederlandse tv.

De omroepen zullen binnenkort een geluidssignaal in sommige reclames verwerken. Op het scherm komt dan een berichtje te staan dat je een smartphone moet grijpen en Shazam op moet starten. Shazam ‘hoort’ dat signaal, en zal dan extra informatie geven over het product of bijvoorbeeld wat trailers laten zien.

Om dit mogelijk te maken hebben de makers van Shazam een deal gesloten met het Duitse bedrijf Smartclip, wat al wat ervaring heeft met interactieve TV en second-screen integratie. Op de thuismarkt van dit bedrijf kan je al spam extraatjes krijgen via deze app bij reclames van onder andere Volkswagen, Canon, en Allianz.

In Nederland is het al een tijdje mogelijk om met de app Layar extra diepte te krijgen bij geprinte advertenties, of meer informatie bij de artikelen van bijvoorbeeld de ANWB Kampioen, maar het is voor het eerst dat augmented reality aan de hand van een audiosignaal opgeroepen wordt met Shazam.

2 reacties

  1. Seriously? Dit is net zoiets als de STER extra app: een app om extra reclame te kijken. Wie doet dat in godsnaam?

    Ik zou echt niet weten waarom ik dit zou willen doen, het leven is er te kort voor. 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *