Sim only abonnementen blijven aan populariteit winnen

Sim Only simkaarten
De tijden dat telecomproviders enorm stuntten met telefoons bij hun abonnementen liggen inmiddels ver achter ons. De Hoge Raad haalde vorig jaar al een dikke streep door de zogenaamd gratis telefoon bij je abonnement.

De prijs van een nieuw toestel wordt doorgaans integraal doorberekend in het maandbedrag van het abonnement, waarbij een contract voor 1 of 2 jaar wordt afgesloten. Dit terwijl de gemiddelde smartphone gemakkelijk 3 of 4 jaar mee kan.

Niet zo verwonderlijk dus dat de populariteit van sim-only abonnementen de afgelopen jaren flink is gestegen ten koste van de abonnementen met toestel. Deze trend was vorig jaar al goed zichtbaar. In heel 2014 was 56 procent van de afgesloten abonnementen een sim-only abonnement zo blijkt uit onderzoek van Gfk. In nog maar 33 van de gevallen ging het om een abonnement met toestel, terwijl dit voorgaande jaren de meest populaire abonnementsvorm was. De overige 11 procent koos voor een prepaid toestel.

Steeds vaker worden toestellen los gekocht en er zijn inmiddels verschillende sites om de goedkoopste smartphones te vergelijken. Duidelijk is dus dat consumenten minder geneigd zijn een abonnement met een nieuw toestel af te sluiten, wanneer zij nog een goed werkende smartphone hebben. Ook worden er vaker tweedehands smartphones gekocht. Dit in combinatie met een sim-only abonnement kan een leuke besparing opleveren.

4 reacties

  1. Helaas hebben providers dit al een tijdje in de gaten. Einde feestje dus, want de bundels zijn nu zodanig dat je altijd veel minuten bij weinig MB’s hebt. Precies het tegenovergestelde van wat iedereen wilt dus. Als je een redelijke hoeveelheid MB’s wilt zit je met een duur abonnement opgescheept met zoveel belminuten dat een vrouw het nog niet op krijgt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *