nintendo switch review

Slecht nieuws voor liefhebbers van films en Super Mario

nintendo switch review

Die twee zouden gecombineerd worden in de Super Mario Bros film, maar daar is slecht nieuws over te melden.

Super Mario staat bekend als dé game van Nintendo. Waar de gameconsoles van Nintendo vernieuwden, vernieuwde Mario mee. Het is één van de meest bekende gamereeksen aller tijden en Super Mario Bros. heeft vele vormen gekend. Eentje die er nog niet is geweest: een Super Mario film.

Super Mario film

Gelukkig komt die! Nintendo en Universal Studios maakten bekend dat er een film komt waar al je favoriete Super Mario karakters te zien zijn. Het wordt een animatiefilm, geanimeerd door bekende filmanimator Illumination. Ook de stemacteurs zijn de minste niet. Onder meer Chris Pratt (Mario), Anya Taylor-Joy (Peach), Charlie Day (Luigi) en Jack Black (Bowser) maken deel uit van de cast. Een grote belofte, maar het lijkt erop dat Nintendo iets te veel hooi op hun vork had. Waar de film eerst in de zomer van 2022 zou uitkomen, wordt ‘ie nu iets vertraagd.

Vertraging

Dat laat Nintendo-gamedesigner Shigeru Miyamoto weten op Twitter. Waarom de film vertraging heeft, is niet bekend. Wel is bekend wanneer we de Super Mario Bros op het witte doek nu wél kunnen verwachten: 2023. 28 april in Japan en 7 april in de VS, om precies te zijn. Wanneer Europeanen de film mogen verwachten is niet bekend. Oh ja, de film wordt wel het wachten waard, aldus iemand die in het team zit dat de film gaat maken.

Jammer dus voor film- en Mario-fanaten, maar de film komt er wel aan. Zet dus het voorjaar van 2023 alvast in je agenda als je de Super Mario film niet wil missen.