Stijging ziekteverzuim in Nederland na release GTA V

GTA V
Niet dat we er van op kijken, maar dit bewijst toch wel dat GTA V de meest geanticipeerde game ter wereld is.

Aan het GTA-succesverhaal is meer dan vijf jaar gewerkt door een team van 300 mensen. De investering: een goede 250 miljoen dollar. Deze inspanningen hebben zich na de release op 17 september wel meteen terugbetaald, want na drie dagen passeerde de opbrengstmeter de 1 miljard dollar al. Hiermee is GTA V is niet alleen het snelst verkopende spel ooit, maar doen ze het een stuk beter dan het beste uit Hollywood. The Avengers passeerde de grens van een miljard dollar namelijk pas na 19 dagen.

20 tot 25 procent meer ziekteverzuim

De keerzijde van deze populariteit wordt vandaag duidelijk gemaakt in de Telegraaf, waar directeur Eric Emmen van CBZ Verzuimbezoeken een boekje open doet over de opvallende stijging van ziekmeldingen in Nederland:

‘Op woensdag 18 en donderdag 19 september constateerden wij een toename van het aantal verzuimmeldingen van respectievelijk 25 en 20 procent, zonder dat daar een logische verklaring voor te geven is’

Hoe hoog zou dat percentage wereldwijd zijn?

Nog geen reacties

  1. Ik had de game ook op release binnen maar om me ervoor ziek te melden.. no way. Overigens al uitgespeeld. Vond het een erg korte storyline.. Als je die woensdag en donderdag had ziekgemeld heb je de story in die 2 dagen wel uitgespeeld.

  2. Ik heb het spel, en heb me ziek gemeld. Helaas is het lastig gamen als je je nog te beroerd voelt om je bed uit te kruipen.
    Volgens mij gaat er echt een flinke griep rond, toevallig vlak na de release van GTA.

  3. Ik zou het als werkgever niet waarderen dat een bedrijf als CBZ ‘een boekje open doet’ over ziekteverzuim…
    Buiten dat: iedereen die zich ziek meld had gewoon een controle moeten krijgen. Als je je ziek meld voor een spelletje doe je dat vast vaker…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *