T-Mobile ziet winst dalen door het geven van kortingen

T-Mobile verlies kortingen
T-Mobile wil zijn bestaande klanten niet kwijt. Daarom geeft de telecomprovider aantrekkelijke kortingen, maar dat is de winst van het bedrijf helaas niet ten goede gekomen.

T-Mobile, dat onderdeel is van Deutsche Telekom, heeft in het derde kwartaal van 2013 opnieuw een forse winstdaling moeten constateren. De omzet in dit kwartaal bedroeg 412 miljoen euro. De operationele kasstroom daalde in vergelijking met Q3 in 2012 met 18,9 procent tot 116 miljoen euro. Daarnaast zag de telecomprovider het aantal klanten met zo’n 5% afnemen naar ongeveer 4,5 miljoen.

In het tweede kwartaal van dit jaar daalde de winst van T-Mobile ook al. Deutsche Telekom stelt dat de oorzaak voornamelijk bij de sterk competitieve Nederlandse markt ligt. T-Mobile zou hierdoor teveel investeringen, zoals het geven van kortingen, moeten doen voor het behoudt van bestaande en verwerven van nieuwe klanten.

Vanaf 18 november biedt T-Mobile gratis 4G aan voor zijn klanten, misschien dat de provider het dan weer wat beter gaat doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *