Telecom-bedrijf faalt met prominente reclameplek

BT-tower-londen-fail-reclame-windows-7
Fun omdat het vrijdagmiddag is.

De BT Group is een van de grootste leveranciers van tv-, internet- en telefoonabonnementen in Engeland. Om alle communicatie te verzenden hebben ze al enige tijd haar architectonische blikvanger, de BT-tower, in gebruik als LED-reclamezuil. Natuurlijk is zo’n eyecatcher een prachtige gelegenheid om je eigen diensten aan te prijzen. Zeker wanneer je in eigen land onder vuur ligt vanwege de traagheid van jouw helpdesk de ideale manier om wat promotie te doen.

Het is dan wel heel pijnlijk als het mis gaat. Zeker wanneer dit het probleem waar iedereen over klaagt onderstreept. Dit scenario werd werkelijkheid toen de software die de reclame regelt afgelopen weekend in storing schoot. De getoonde boodschap kwam veel gebruikers bekend voor: “Choose operating system to start or press TAB to select a tool: (Use arrow keys to highlight your choice and then press ENTER)”.

Nu zou je denken dat dit de ideale gelegenheid was voor de helpdesk om direct in te grijpen. Een groter ticket had men immers niet kunnen krijgen en de urgentie was zichtbaar voor heel Londen. Helaas, de toren heeft meer dan 24 uur om een reset moeten vragen voordat een monteur het euvel kwam verhelpen.

Wellicht was de monteur het slachtoffer van een deur met dit ‘slimme’ slot of had hij zelfs face-id nodig om de deur te openen.

In ieder geval voor BT natuurlijk alles behalve een goede reclame. Voor het altijd beschaafde Twitter uiteraard een reden om los te gaan. De reacties onder de Tweet geven dan ook een nieuwe invulling aan het begrip Britse humor. Ook het feit dat het systeem klaarblijkelijk nog op Windows 7 draait kon op veel commentaar rekenen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *