Tenenkrommende Apple-commercial is tenenkrommend

iPhone commercial
Inclusief slechtste slogan sinds ‘Wij van WC-eend adviseren WC-eend’.

Apple promoot zijn paradepaardje -ik heb het hier uiteraard over de iPhone- met de volgende hemeltergend slechte slogan:

“If it’s not an iPhone, it’s not an iPhone.”

Dat komt toch niet in de buurt van ‘Think different’. Eigenlijk komt het niet eens in de buurt van ‘smelt in je mond, niet in je hand’. Behalve met de bovengenoemde WC-eend-klassieker roept het ook associaties op met een reclame-juweeltje dat juist wél weer geniaal bleek. Misschien ken je hem van Mad Men: ‘Pass the Heinz’. Het idee is dat de iPhone synoniem is met smartphones, zoals Heinz met Ketchup. Alleen, dit werkt wat mij betreft dan weer nét niet. Jammer. Naast de slogan is de nadruk op het fenomeen ‘apps’ in de commercial ook opvallend: wist je dat je apps hebt? Op een iPhone?

Maar misschien heb je er zelf een heel andere mening over. Bekijk hem hier:

[gv data=”E3AIeOBTN0g”][/gv]

2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *