Tesla Energy megasucces. Fabriek kan bestellingen niet aan

Elon Musk
Zelfs eindbaas Musk zag dit niet aankomen.

Begin mei werd Tesla Energy onthuld en de orders zijn niet aan te slepen. Elon Musk zegt dat tussen de 50.000 en 60.000 bestellingen zijn binnengekomen voor de Powerwall. Het Powerpack is 25.000 keer besteld. Om aan deze grote vraag te voldoen is er eigenlijk een grotere fabriek nodig dan het huidige productiebedrijf in Reno, Nevada. De orders zijn goed voor een waarde van een vette 800 miljoen dollar.

Tot zeker halverwege 2016 zijn de batterijen uitverkocht, zegt Musk tegen Bloomberg.

There’s also no way for Tesla to keep up with the level of demand reflected by the early reservations. The company is sold out of storage batteries until mid-2016. Musk claimed the production of storage batteries alone could “easily” take up the entire capacity of Tesla’s $5 billion factory in Nevada, which is scheduled to open next year. The massive facility was originally slated to devote about two-thirds of its output to electric-vehicle batteries. “We should try to make the factory bigger,” Musk said.

Het lijkt wel of alles wat Elon Musk aanraakt in goud veranderd. Het idee achter Tesla Energy was dat de fabriek naast de auto-batterijen genoeg werk had totdat de vraag en aanbod van Tesla’s automodellen zou worden uitgebreid. Voorlopig zit het qua werk dus wel snor daar in Reno.

Nog geen reacties

    • @simonbv: De elektrische auto an sich heeft toch wel een enorme boost gekregen sinds de Tesla Model S op de markt is hoor… Ineens heeft het een stuk minder suf uiterlijk, als je nou een Leaf of een Fluence ziet, dan worden de meeste mensen een stuk enthousiaster als ze een Model S zien hoor.

    • @simonbv: Meer respect voor zijn bedrijf, dan voor Apple bv. Apple is het machtigste bedrijf ter wereld, maar incasseert alleen maar geld, en doet niks met z’n geld om de economie te helpen.

      Als je geen geld uitgeeft, mag het geen wonder zijn dat je schatrijk wordt. In mijn ogen is verlies draaien ( als het al waar is ) dus geen synoniem voor een bedrijf met slechte producten en ideeën.

      De elektrische wagen is eigenlijk een relatief nieuw fenomeen, en als je ergens een van de eerste in bent, moet je al het ontwikkelingswerk doen en vooral veel geld en tijd investeren.
      Mensen zijn in het algemeen nog niet al te happig voor die elektrische wagens, maar dat komt nog wel als het van te moeten is…

      • @SimonMc: Pardon?? zie hoeveel mensen er wereldwijd werken voor Apple nog maar te zwijgen over de toeleveranciers.

        Je zou juist respect voor Apple moeten hebben, briljant bedrijf.
        Tesla is hoogstwaarschijnlijk een zeepbel die elk moment kan knappen.

        • @bofkont: “Fabriek kan bestellingen niet aan”, is nou net het tegenovergestelde van een zeepbel die op barsten staat. Ook staan ze er momenteel beter voor dan ooit.

          Maar dat zijn meningen. Hetzelfde kan gezegd worden over Apple. Die smartwatch van hen, is nou niet bepaald op laaiend enthousiasme onthaald. Misschien veel besteld, maar dat zijn de zogenaamde “first time buyers”. Geen enkele review is lovend.

          Maar eerlijk is eerlijk, ik had niet verwacht dat de iPad zo ging aanslaan, omdat ik het nut niet zag ( en nog steeds niet ) van een tablet in het algemeen. Dus wie weet ben ik weer verkeerd.

          Het enige waar ik respect voor heb bij Apple, is hun inzicht wanneer het dé moment is om iets te lanceren. Er zijn veel bedrijven met goeie ideeën, maar die gewoon slecht zijn uitgewerkt, of waarvan het nog veel te futuristisch is. Apple is zeer goed in bestaande concepten tot iets uit te werken, dat goed werkt en toegankelijk is voor iedereen zonder dat je een specialist moet zijn.

  1. Waarschijnlijk profiteren een hoop andere bedrijven hiervan. Bedrijven die eigenlijk hetzelfde doen maar niet de PR power hebben die Tesla wel heeft.

    Volgens mij zijn er bedrijven in Nederland die al langer hetzelfde doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *