Tim Cook snapt gezeur over iPhone X-prijs niet

iPhone X
Tim Cook is luid en duidelijk: stop met klagen, de iPhone X is helemaal niet te duur.

Dat is in ieder geval de strekking van zijn verhaal in Good Morning America. Voor 1159 euro krijg je precies waar je recht op hebt: de beste iPhone die Apple ooit gemaakt heeft. Oké, dat heeft Cook niet letterlijk zo gezegd, maar het komt er wel op neer.

“Dit is de prijs die hoort bij de technologie die je krijgt”, aldus Cook, die daarna uitlegde dat (in de Verenigde Staten) vrijwel niemand meteen het hele toestel afbetaalt. “De meeste mensen smeren de betaling uit over een langere periode, dus het gebeurt niet vaak dat het hele bedrag in één keer betaald wordt.”

Cook ging nog verder om de prijs van de iPhone X te rechtvaardigen: “De meeste mensen ruilen hun huidige telefoon in, dan valt de prijs ook lager uit. Daarnaast geven providers subsidies en kortingen.”

Nog geen reacties

  1. De mensen die hun telefoon inruilen en korting krijgen zijn doorgaans masochisten want normale mensen vinden het niet fijn om zwaar vernedert te worden als ze de inruil prijs horen voor hun toestel …. Geld overigens bij alle merken, je krijgt soms nog niet eens 50% van de marktwaarde terug.

  2. Wat een onzinargumenten van Cook. Op een andere manier betalen maakt nog niet dat de prijs niet absurd hoog ligt.

    Er zit niet of nauwelijks innovatie in dit toestel wat niet al door andere fabrikanten op de markt is gebracht.

  3. Mooi, de baas van een van de innovatiefste bedrijven van de wereld van de laatste 30 jaar die in 1 keer samenvat wat er mis is met de Amerikaanse consumptie methode.
    1: ‘Beste Iphone ooit’; de vorige was ook je beste iphone ooit en die was 200 USD goedkoper.
    2: Het feit dat je een gedeelte van de 1159 betaalt met iets anders van waarde, betekent niet dat je niet 1159 aan waarde op tafel legt om dat ding te krijgen. Nog erger is dat Apple je vaak minder geld teruggeeft voor de inruil tov de lokale marktplaats gelden.
    3: Een bedrag gespreid betalen betekent nog steeds dat je het hele bedrag moet betalen. Vaak zelfs nog meer, omdat zo’n aanbieder nog rente wil hebben ook.
    4: het feit dat je in Amerika vaak nog een telefoon icm provider moet kopen is ook van de zotte. En de ‘kortingen’ die gegeven worden worden gewoon betaalt uit de andere kosten die je aan je provider geeft voor je abo.
    5: Prijs die hoort bij de technologie? Ik vraag het me af, aangezien de concurrenten die hetzelfde kunnen, goedkoper zijn. En je gaat me ook niet vertellen dat Apple opeens 200 USD extra per verkochte iPhone uit heeft gegeven aan het verbeteren van iOS.
    6: CEO’s liegen gewoon keihard tegen klanten. En graag op momenten dat er geen tegenspraak plaats kan vinden. Lijkt verdorie Trump wel. Wees gewoon eerlijk man.

  4. Onze iPhone X is niet te duur want onze fans kopen onze producten toch wel, hoeveel we er ook voor vragen.
    De meeste mensen smeren de betaling uit over een langere periode dus die hebben sowieso geen verstand van geld.
    En dan zijn er nog een boel mensen die trappen in de koppelverkoop van de providers. Die krijgen korting op hun toestel in ruil voor een veel te duur abonnement.
    .
    Onze marketingafdeling heeft een boel kennis van prijselasticiteit en heeft mijn verzekerd dat we die telefoons echt wel slijten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *