Tip van Sony voor Apple: kom vaker met nieuwe iPhone’s

Sony-Apple
Sony topman Pierre Perron, verantwoordelijk voor de mobiele divisie, heeft nog wel een bruikbare tip voor zijn concullega’s bij Apple: kom vaker dan één keer per jaar met een nieuwe iPhone.

Tijdens een interview met The Inquirer op het Mobile World Congres, vertelde de Sony baas dat hij van mening is dat Apple kansen laat liggen en gebruikers op achterstand zet door de iPhone slechts één keer per jaar te vernieuwen.

De technologische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op en je moet als fabrikant in staat zijn om je klanten met de nieuwste technologie te bedienen. Dat lukt volgens Perron niet wanneer je vasthoudt aan jaarlijkse updates.

Als voorbeeld noemt hij de 4K opname-mogelijkheid van de nieuwe Xperia Z2 smartphone. Deze feature zat nog niet op de voorganger Xperia Z1 die nog maar 5 maanden oud is. Perron zegt daarover het volgende:

We want to make sure that the firm brings the consumer the best technology on the best platform so our consumers aren’t disappointed in any way. There is a cycle in the chipset market which can give us the opportunity to launch a new product more often than once a year. This market is going very fast. Because mobile consumers are more demanding when it comes to entertainment experience, they want to access music, game experiences, faster and easier, in a more integrated way.

Heeft de beste man gelijk? Ik hoor mensen namelijk alweer klagen wanneer een nieuw toestel slechts beperkt verschilt met z’n voorganger. Of zijn we een stuk minder kritisch in het geval we er niet een heel jaar op hebben moeten wachten? En verhoogt het langer wachten niet juist de “hebberigheidsfactor”? Tot nu toe is iedere nieuwe iPhone altijd een hit gebleken, dus ik reken er niet op dat men bij Apple de aanbeveling snel ter harte zal nemen.

4 reacties

  1. Haha wat een mop, Sony poept de ene na de andere “high-end” smartphone naar buiten welke allemaal bij lange na niet zoveel verkopen als de iPhone maar toch weten ze heel goed hoe het moet. Faal hazen.

  2. Er zit wat in hetgeen Sony hier verkondigd. Echter, de tactiek die Apple aanhoudt werkt naar mijn mening uitstekend.

    De heb-factor wordt groter en wanneer het toestel miniem verschilt van zijn voorganger zullen mensen minder bereidt zijn 600-900 euro neer te leggen voor een nieuw model.

  3. Wel grappig. Want Sony verkoopt waarschijnlijk goed met hun ”nieuwe” toestellen omdat de vorige versies zo crap waren. Kijk maar naar de Xperia Z, toen de Z1, en nu eindelijk een ”tot dusver goed uitziende” Z2 met jawolh! allemaal een ISP scherm i.p.v. een wibra scherm bij de ene Z1, en een ISP scherm bij de andere Z1.

  4. Meer aandacht voor mijn product als ik een ander product afkraak…

    Beide strategieën hebben voor- en nadelen. Als je een nieuwe iPhone koopt heb je de garantie dat je een heel jaar lang de nieuwste hebt. (er zijn vast mensen die dat belangrijk vinden)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *