Een vrouw in Amerika was het niet eens met haar boete voor het dragen van de Google Glass tijdens het autorijden. Een rechter in San Diego geeft haar nu gelijk.
Cecilia Abadie droeg haar Google Glass tijdens het autorijden toen een agent haar aanhield voor het overtreden van de maximum snelheid. Volgens hem was ze ook in overtreding omdat de projectie van haar Google Glass het zicht op de weg zou belemmeren. Abadie gaf aan dat de Google Glass niet aanstond en dat ze er dus helemaal niet door afgeleid werd. Dit was naar eigen zeggen te zien door het gedoofde lampje op het montuur.
De copper had ten tijde van het incident nog nooit een Google Glass gezien en kon volgens de rechter niet bepalen of de bril wel of niet was ingeschakeld. Daarom werd Abadie in gelijk gesteld en hoefde ze de boete uiteindelijk niet te betalen.
Voor alsnog is de wet onduidelijk over het gebruik van Google Glass tijdens het autorijden. De Google Glass zal wat dat betreft niet de enige nieuwe technologie blijven waarbij het onduidelijk is of je het wel of niet mag gebruiken tijdens het autorijden.
[lg_folder folder=”Google/Glass/” count=”8″ cols=”4″ paging=”true”]
Er zal wel snel een wet komen die zegt dat je geen Google Glass mag dragen in de auto. Aan of uit is niet makkelijk te zien, en als ie uit staat, waarom zou je hem dan dragen? Das net alsof je je gsm uitzet en tegen je oor drukt. Dan ben je ook niet aan het bellen achter het stuur…
@Esprit_de_Flandre: Zo een bril kan je de hele dag op je hoofd hebben zonder dat je er last van hebt (ook al staat die uit), is die ook meteen een soort van opgeruimd. Lijkt me met een mobiel de hele dag tegen je oor een beetje onhandig.
@Esprit_de_Flandre: omdat je de Glass ook met aangepaste glazen kan hebben en je dus geen andere bril hebt. Dus brildragers die een glass kopen ter vervanging van hun huidige bril zullen deze heel de dag op de neus hebben staan.
@Esprit_de_Flandre: die wet moet heel algemeen worden want moet ook de Samsung Glass en andere varianten uitsluiten. Maar weer niet zo algemeen dat gewone brillen er mee uitgesloten worden. Maar eerst moet het gevaar nog worden vastgesteld. Het kan immers zijn dat de met de juiste app het een waardevolle assistent in de auto wordt (en die app is natuurlijk geen facebook or twitter maar iets dat met autorijden of navigatie te maken heeft).
@mashell: Ok, dan moet de bril herkennen dat ie in een auto zit en alles afsluiten behalve gps en verkeersinfo. Voor Google lijkt me dat wel doenbaar…
Er zal wel snel een wet komen die zegt dat je geen Google Glass mag dragen in de auto. Aan of uit is niet makkelijk te zien, en als ie uit staat, waarom zou je hem dan dragen? Das net alsof je je gsm uitzet en tegen je oor drukt. Dan ben je ook niet aan het bellen achter het stuur…
@Esprit_de_Flandre: Zo een bril kan je de hele dag op je hoofd hebben zonder dat je er last van hebt (ook al staat die uit), is die ook meteen een soort van opgeruimd. Lijkt me met een mobiel de hele dag tegen je oor een beetje onhandig.
@Esprit_de_Flandre: omdat je de Glass ook met aangepaste glazen kan hebben en je dus geen andere bril hebt. Dus brildragers die een glass kopen ter vervanging van hun huidige bril zullen deze heel de dag op de neus hebben staan.
@Esprit_de_Flandre: die wet moet heel algemeen worden want moet ook de Samsung Glass en andere varianten uitsluiten. Maar weer niet zo algemeen dat gewone brillen er mee uitgesloten worden. Maar eerst moet het gevaar nog worden vastgesteld. Het kan immers zijn dat de met de juiste app het een waardevolle assistent in de auto wordt (en die app is natuurlijk geen facebook or twitter maar iets dat met autorijden of navigatie te maken heeft).
@mashell: Ok, dan moet de bril herkennen dat ie in een auto zit en alles afsluiten behalve gps en verkeersinfo. Voor Google lijkt me dat wel doenbaar…
Waarom staat dit artikel ook op Autoblog?
@The360box: vanwege autorijden?
Waarom staat dit artikel ook op Autoblog?
@The360box: vanwege autorijden?