Twitter komt met reclame op basis van TV in Nederland

TV x Twitter reclame
Wees gewaarschuwd Twitteraars! Als je straks lekker los gaat met hashtags als #tvoh of #bzv is de kans groot dat je als ‘beloning’ gesponsorde tweets in je timeline krijgt. Vanaf begin volgend jaar wil Twitter namelijk TV Ad Targeting gaan invoeren in Nederland.

Hoe dit systeem werkt? Bedrijven die al op TV adverteren, bijvoorbeeld tijdens The Voice of Holland, krijgen van Twitter de mogelijkheid om mensen die over dat programma twitteren te spammen benaderen met gesponsorde tweets.

Omdat jij namelijk tweet over een bepaald programma weet Twitter dat je daar naar kijkt en waarschijnlijk dus ook de reclame op TV ziet. Door vervolgens ook een uitgelichte tweet te tonen via Twitter worden kijkers nogmaals met het adverterende bedrijf geconfronteerd.

Marc de Vries van Twitter Nederland zegt hierover:

“Met ons TV Ad Targeting kan een adverteerder mensen benaderen die tijdens het tv-kijken waarschijnlijk zijn commercial zagen.”

In de VS is Twitter hier al enige tijd mee bezig en aangezien er een beursgang voor de deur staat is het nu een goed plan om dit plan verder uit te rollen. (via: emerce.nl)

Hoe het systeem werkt kan je zien in onderstaande video:

[gv data=”Lzxlo6_AkF0″][/gv]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *