Twitter Music staat op de schoplijst

Twitter Music is dood
De muziekafdeling van de microblogging-site om nieuwe artiesten te ontdekken en af te spelen zou binnenkort op kunnen houden met bestaan. Een gebrek aan succes zou een verklaring kunnen zijn voor de vroege dood.

Zo’n 6 maanden geleden dook de dienst spontaan op. Het bood toen de mogelijkheid om te zien waar mensen die je volgen naar luisteren, en zo nieuwe muziek te ontdekken. Maar volgens ingewijden was dit niet iets wat het bedrijf zelf had geproduceerd, maar kwam het van een startup af die binnen het bedrijf ingelijfd was.

De dienst is nooit een groot succes geworden. De eerste paar dagen dat de bijbehorende app beschikbaar was, kwam deze hoog binnen in de iTunes Top Charts, maar zakte daarna snel. Eerst kwam de app alleen in Engelstalige landen uit, met de bedoeling om de rest van de wereld later te gaan bedienen. Het mocht alleen niet zo zijn. De afnemende populariteit betekent dat de stekker er waarschijnlijk uit gaat.

De sociale muziekontdekking is ook een steeds drukker speelveld aan het worden. Last.fm en Spotify zijn heer en meester op dit gebied, maar iTunes Radio en Rdio worden ook steeds grotere spelers. Overigens werkt Twitter samen met de laatste twee om zo integratie van de dienst mogelijk te maken. Twitter Music wordt dus van binnenuit ook ondermijnd. (via AllThingsD)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *