Uber introduceert UberBalloon

Luchtballon
Eindelijk.

En dat is nog maar één van de briljante innovaties waarmee Uber de Chinese concurrent Didi Chuxing, dat onlangs een flinke kapitaalinjectie kreeg van Apple, onder de duim probeert te houden. Gelukkig heeft ook Uber niet te klagen over de beschikbare liquide middelen en dat geld kan mooi worden gestoken in een luchtballonnen-variant van de bekende taxi-service.

UberBalloon is onderdeel van Uber+Travel, dat gisteren samen met Uber LIFE werd aangekondigd op een TechCrunch-event in Shanghai. Uber maakt daarbij gebruik van het feit dat allerlei verhuurders het wel zien zitten om het Uber-merk te dragen. Naast de luchtballonnen is ook Uber Boat hier een onderdeel van.

Uber LIFE is geboren uit een analyse van de data afkomstig uit de app. Daaruit blijkt dat gebruikers na het bestellen van een rit gemiddeld nog anderhalve minuut in de app blijven neuzen. Daarom wil Uber een soort lifestyle-magazine inbouwen, met tips over activiteiten in de stad waarin de gebruiker zich bevindt. Tot slot is er Uber PASS, waarmee een pakket ritten in een andere stad kan worden besteld.

Uber is inmiddels in 60 Chinese steden actief en is hard op weg daar de populairste taxi-dienst te worden. De nieuwe services zijn een manier om die positie te verstevigen. Of je op termijn ook in Amsterdam, Oss of Hurdegaryp even snel een luchtballon kan bestellen is helaas niet bekend. Vooralsnog moeten we het hier doen met Uber Bike, een taxi met fietsendrager.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *