United Airlines rel: de leukste inhakers op een rijtje

Nieuwe United Airlines captain
Anno 2017 is betalen voor je ticket geen garantie meer om daadwerkelijk mee te mogen vliegen.

Afgelopen maandag kwam er werkelijk bizar videomateriaal naar buiten waarin een passagier van United Airlines hardhandig uit het vliegtuig werd verbannen. De reden? De vlucht was overboekt, waardoor er niet voor iedereen plaats was.

Nadat enkele reizigers vooraf al voor een geldbedrag eieren voor hun dollars hadden gekozen, werden de overige passagiers door een computer willekeurig geselecteerd, waarna de beveiliging onder andere een arts met hangen en wurgen uit de cabine zette. Het resultaat? Een enorme rel rondom United Airlines en héél veel toffe inhakers.

De video waar het om gaat zie je hieronder:

[gv data=”STJQnu72Nec”][/gv]

Vrijwilligers gezocht!

United Airlines

Even een passagier weghalen..

Even weghalen

Nieuwe zitplaatsen zijn bekend!

Nieuwe zitplaatsen

Zelfs de CEO van The Verge kan het niet laten:

The Verge doet ook mee

Van je concurrenten moet je het hebben:

Concurrentie

Rocky is stiekem al jarenlang ambassadeur van United Airlines:

Rocky Balboa

Altijd gezellig met Negan:

Altijd gezellig met Negan

Klaar om te vliegen!

Gereed

Morpheus knows…

Matrix Style

Jimmy Kimmel is er snel bij:

[gv data=”1Y8HdeHtOJs”][/gv]

9 reacties

  1. Nadat enkele reizigers vooraf al voor een geldbedrag eieren voor hun dollars hadden gekozen…
    Dit is de standaard praktijk voor zo’n beetje elke binnenlandse lijndienst in de VS. Vlucht is standaard overboekt → op vrijwillige basis kun je je economy-ticket dan laten overboeken naar de eerstvolgende vlucht, tegen een aardige financiële vergoeding. Als je geen haast hebt, kun je op die manier je vlucht een paar keer achter elkaar laten overboeken en zo voor bijna niets het hele land per vliegtuig doorkruisen. Op die manier halen al die maatschappijen een bezettingsgraad van > 99 % om zo rendabel mogelijk te vliegen.

    • @pomoek: Stel een bakker maakt dagelijks 400 broodjes. Gemiddeld verkoopt hij er dagelijks 350 en moet er dus regelmatig 50 weggooien. Hier betaald de bakker wel voor met ingrediënten. Het is dus of de prijs verhogen per broodje om dit verlies te compenseren, wat in boze klanten resulteert, of 50 broodjes minder bakken en zo de zelfde prijs houden. Dit levert ook boze klanten op maar garandeerd wel een goede prijs. Dit is precies hetzelfde als luchtvaartmaatschappijen doen. Die prijs moet laag blijven dus dan maar rekening houden met een percentage wat niet op komt dagen en meer kaarten verkopen.

      • @rainwormnl: Sorry, maar die vergelijking gaat niet op. In jouw voorbeeld van de bakker heb je broodjes besteld en betaald. Die de bakker vervolgens niet levert. In het voorbeeld van de bakker krijg je dan je geld terug loopt naar de supermarkt en koop daar je brood. Er zijn voldoende andere aanbieders. In de luchtvaartmarkt is dat niet zo eenvoudig. Er zijn in veel gevallen maar enkele vluchten naar een bestemming per dag, soms maar enkele vluchten per week. Als je niet met een vliegtuig mee kan betekent dat het einde van een reis en kan dit tot forse financiële schade leiden.

        • @pomoek: Die financiële schade wordt gedekt door de maatschappij. Dat staat in ieder geval in de V.S. in de wet. Het is zelfs zo dat je 2x de prijs van je ticket terug krijgt als je meer dan 1 uur later op je bestemming aankomt t.o.v. je originele aankomsttijd. Is dit langer als 2 uur krijg je zelfs 4x je prijs terug. Daar bovenop krijgt de passagier nog een compensatie als ze onvrijwillig worden gebumped naar de volgende vlucht. Dit kan oplopen tot 1300 dollar. Hier een handige infographic met daarin alle info 😉 http://i.imgur.com/5yf1Bbe.jpg

    • @pomoek: Overboeken gebeurt overal, van hotelkamers tot bandbreedte voor je internetverbinding.
      Wat denk je bijvoorbeeld dat er gebeurd als iedereen thuis ineens maximaal water of electriceit gaat gebruiken? Zolang je het niet merkt is het goed.

  2. Ik snap United Airlines wel, de persoon in kwestie die zijn stoel op moest geven is niet heel netjes gebleven tegen het personeel. Dat betekend niet dat ze hem tot bloedens toe moeten slaan, maar als iemand tegenwerkt heb je op een gegeven moment geen andere keus meer denk ik. Wat ik wel erg slecht vind is dat de persoon al in het vliegtuig zat. Vraag dit van te voren aan klanten voordat ze instappen. Dan hou je dit soort taferelen tegen.
    Let wel, ik zeg niet dat ik de acties van United goedkeur, maar ze hebben er de politie bij MOETEN halen om de man te kunnen verwijderen. Dit geeft al aan wat voor moeilijk persoon diegene was.

    • @rainwormnl: De persoon zat al in het vliegtuig omdat de vlucht niet overboekt was. Bij overboeking krijg je geen boarding pass.
      Wat United hier gedaan heeft is na boarding bedenken dat om logistieke redenen 4 medewerkers mee moesten (die waren later op een andere vlucht nodig). Het was bedrijfsmatig voordeliger om 4 passagiers die al in het vliegtuig zaten er alsnog uit te trappen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *