Opgepast voor Samsung Galaxy S8-bezitters: de veiligheidsupdate van november kan ervoor zorgen dat snelladen niet meer werkt.
De Galaxy S8 krijgt niet zo heel vaak updates, maar als het dan gebeurt, ga je er toch vanuit dat alles goed zit. Dat bleek deze keer niet het geval, want veel gebruikers klagen er na de update over dat de snellaad-functie niet goed meer werkt. In andere woorden: het duurt opeens uren voor de accu opgeladen is.
@SamsungSupport my s8 stopped fast charging after the latest update. It takes almost 6 hours to charge. HELP!
— Marielena Hernandez (@9a51831a9c4f445) 26 november 2017
Het goede nieuws: niet iedereen heeft last van de bug, dus de kans is aanwezig dat je gewoon door kunt met je leven. SamMobile meldt bijvoorbeeld dat geen van de redacteuren last heeft van het probleem. Samsung heeft ook nog niet op de bug gereageerd, maar hopelijk volgt er snel een nieuwe fix om alles op te lossen.
@SamsungSupport GM, My fast charger for my galaxy S8 just stopped working. I now say 5 hours to charge. I went into settings to see it fast charger was still on & it is. Can you help please? Thank you!
— Etica (@justeeks) 13 november 2017
Sign of times …
Het maakt niet uit wat je hebt, IOS, Android, Windows, OSX, etc etc. Vrijwel alle nieuwe releases gaan vaak gepaard met hier en daar een bug.
Nooit direct updaten en de kat uit de boom kijken.
@turbobrick: In feite zou je nooit kunnen updaten aangezien elke update (met een fix voor de vorige update) met een nieuwe bug komt. De fix/update daarna heeft ook weer een nieuwe bug etc……
@ffw88: dus door te wachten kan je zelf bepalen of het veilig is zeg maar. Drain issues of in dit geval traag laden vind ik serieuze zaken en wacht dan liever met updaten.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat men het direct dwangmatig updaten moet vermijden. 1 a 2 weken is genoeg om serieuze issues te constateren op het internet en dus af te wachten.
De S8 krijgt niet zo vaak een update? De S8 krijgt elke maand minimaal 1 update.
@nomennescio: precies, sommige mensen lezen te veel de fabeltjeskrant.
@nomennescio: tjaah wen er maar aan hier op applerata is het normaal. Ik krijg gewoon iedere maand update binnen van Samsung.
Ik had het probleem na de update maar heb het opgelost gekregen. Voor mij loste volgende stappen het op:
1) In instellingen-batterij-geavanceerde opties de optie snelladen uitschakelen
2) lader insteken en na enkele seconden er terug uithalen
3) In instellingen-batterij-geavanceerde opties de optie snelladen terug inschakelen
4) lader insteken en gsm locken
Terug aan het snelladen. Hopelijk werkt dit ook voor anderen