Update: Samsung reageert op accuproblemen

Auteur: , 4 Reacties
gelukkig gaat 'de ting' niet 'skraaa'

Gaat Samsung beter met hun klanten om dan Apple?

Een aantal Galaxy-S8 en Note 8-gebruikers klaagde eind vorige maand dat de Galaxy S8 en/of Galaxy Note 8 niet meer kon worden opgeladen. Samsung is zich bewust van de problemen en geeft hun klanten – in tegenstelling tot Apple – duidelijke informatie over de mogelijke oplossingen van het probleem. De vraag resteert nu: kan Samsung nog zo’n PR-drama incasseren?

Het probleem met de accu van Samsung’s meest recentelijke vlaggenschepen lijkt zich alleen voor te doen wanneer de batterij eerst volledig leeg is geweest. Nadat een van de vermeldde modellen 0% batterij heeft bereikt, kan het toestel niet meer opgeladen worden en is daarmee onbruikbaar. Een vervelend probleem, maar lang niet zo gevaarlijk als een ontploffende batterij.

Samsung adviseert hun klanten in de eerste plaats om contact op te nemen met de betreffende provider, omdat er nog garantie op de toestellen zit. Ook meldt het Zuid-Koreaanse miljardenbedrijf dat het alle gevallen individueel behandelt en daarom niets kan zeggen over de oorzaak van dit vervelende probleem.

In een statement legt het bedrijf verder uit: “Samsung neemt alle klachten van deze aard uiteraard uiterst serieus. We hebben slechts een klein aantal vragen van klanten gekregen die gelinkt kunnen worden aan deze batterijproblemen. Helaas kunnen we hier verder niets over zeggen totdat we gedetailleerde informatie hebben over de getroffen apparaten.”

Tot die tijd lees je in dit artikel waarom Samsung in mijn ogen beter met hun klanten omgaat dan Apple. Ook vind je in dit artikel alle informatie die al is uitgelekt over de aankomende Galaxy S9.

Via: PCWelt
Foto @WikiMedia



4 reacties

Samsung is toch veel meer klantgericht dan Apple. Kijk alleen al naar hoe Samsung naar haar klanten luister die een home button willen, een headphone jack en een fingerprint scanner. Apple verwijderd ze gewoon en heeft volledig lak aan haar gebruikers.

Kijk hoe Samsung het enorme probleem met de Note 7 heeft opgelost. Perfect. En kijk hoe Apple de problemen met de batterijen oplost ( ‘planned obsolesence’) en de klant gewoon laat betalen voor een batterij die hooguit 2 jaar oud is.

Wat denk je hier van? Apple geeft klanten die een app kopen de mogelijkheid een refund aan te vragen als ze niet tevreden zijn over de app. Apple heeft daar een afzonderlijke pagina voor op zijn website. Apple heeft nu besloten om iedereen die een klacht heeft over een app deze door te verwijzen naar de app-maker die vervolgens ZELF het bedrag dat de klant voor de app heeft betaald terug moet betalen aan de klant. Apple houdt de 30% van het bedrag zodat de app-maker compleet genaaid wordt door Apple.

https://www.iculture.nl/nieuws/apple-verwijst-naar-ontwikkelaars-bij-geld-terugvragen/
Als Samsung nu ook vaker, eerder en langer hun apparaten van updates voorziet kan het helemaal niet meer stuk bij hun klanten…
Wat Apple doet is in bepaalde gevallen wanneer de accu slechter is geworden de processor snelheid terugschroeven (laadniveau < 30%, bij piek belasting en wanneer het koud is). Dit om te voorkomen dat het toestel spontaan herstart. Op zich niet gek, maar je gaat je afvragen of sommige Android leveranciers dit probleem ook niet hebben, maar er gewoon niets aan doen.

En hoe integer een bedrijf echt is zie je wanneer een concurrent een probleem heeft. Heb je Apple gehoord tijdens het Note 7 debacle? En nu staan de leveranciers, die een aantal jaar geleden de benchmarks belazerde (LG, HTC en jawel Samsung), meteen te blaten dat zij die nooit zouden doen. En voor de goede orde ik heb geen iPhone maar een Galaxy S6 Edge en voor werk een S7.
Inderdaad , waarom zou Apple gratis een batterij van 2 jaar oud moeten vervangen terwijl er tegen die tijd het beste vanaf is in alle smartphones ? Een accu kost 25 € dus als je iPhone trager is geworden vervang je ze gewoon ipv van de toren te roepen
En ik vindt het nog steeds niet de boel belazeren , hadden dit misschien kunnen communiceren maar ik heb liever dat hij trager wordt dan dat hij om de haverklap uitvalt op 30 %
Andere merken schreeuwen altijd moord en brand als Apple iets weglaat of een probleem heeft maar vanaf dit jaar zullen de nieuwe toestellen van andere merken dit gewoon over nemen , ik mis de homeknop nu al niet meer , laat staan touch ID !

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).