Video: iPhone 6S schiet spontaan in de hens

Auteur: , 1 Reactie
iPhone

De meneer naast de iPhone schrikt zich een hoedje.

De kans dat een smartphone zomaar ontploft in je handen is erg klein. De kans wordt wat groter als je met een defect apparaat zit en er is aan gesleuteld. Dat laatste was het geval bij de explosie van een smartphone in een reparatiezaak in Las Vegas, Nevada.

Een nietsvermoedende medewerker schrikt op als een smartphone naast hem spontaan in de fik vliegt. Volgens nieuwszender KTNV gaat het hier om een iPhone 6s. Een beveiligingscamera heeft het spektakel vastgelegd. De iPhone vloog in de fik en er ontstond een steekvlam. Kort daarna was het vuurtje weer gedoofd. Een brandblusser bleek niet nodig.

Een standaard smartphone (of iPhone) is geen gevaarlijk product. Raken de lithium ion batterijen beschadigd of defect, dan is de kans op een spontane brand een stuk groter. Er is weinig informatie over deze specifieke zaak bekend. Wel is duidelijk dat de iPhone in de winkel was omdat deze gerepareerd moest worden. Niemand raakte gewond bij het incident.



1 reactie

En weer een Apple die 15 mei niet gehaald…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).