Waarom jouw smartphone restaurants bakken met geld kost

Smartphone restaurant
Wie tegenwoordig in een restaurant om zich heen kijkt, ziet waarschijnlijk meer smartphones dan mensen. Dat is niet alleen ongezellig, het zorgt er ook voor dat we langer blijven hangen.

Dat is althans de bevinding van een restauranthouder uit New York. Hij zag het aantal klanten in zijn zaak gelijk blijven, terwijl hij meer mensen nodig heeft om ze allemaal te kunnen bedienen, zo vertelt hij aan Dineability.

In 2004 duurde een gemiddeld bezoek aan het restaurant een uur en vijf minuten: acht minuten voor het bestellen, zes minuten tot het eerste gerecht en na het eten en afrekenen nog vijf minuten om na te praten. Inmiddels zijn we tien jaar verder en zijn we zo’n beetje vergroeid met onze telefoons.

Dat zorgt ervoor dat we bijvoorbeeld pas na 21 minuten bestellen en ook de nodige tijd kwijt zijn aan het maken van foto’s van het eten. Dat zorgt ervoor dat we in totaal liefst vijftig minuten langer blijven, zonder dat we meer zijn gaan eten. Niet zo gek dus dat sommige restaurants je korting geven als je belooft je telefoon in je broekzak te houden.

Nog geen reacties

  1. 50 minuten langer? Het lijkt mij toch dat mensen niet 50 minuten met hun telefoon bezig zijn in een restaurant?

    En ben ik nou zo ouderwets of herken ik dit niet? Ik kijk max even 3 minuten tussendoor op mijn telefoon als ik in een restaurant zit.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *