Waarom YouTubers kwaad op YouTube zijn

YouTube
Er is weer wat aan de hand in YouTube-land.

Als professionele YouTuber heb je er baat bij om zoveel mogelijk kijkers te trekken. Een aantrekkelijke titel of thumbnail is hierbij essentieel. YouTube gaat echter het systeem van de thumbnail wijzigen.

Als onderdeel van een experiment, krijgen 0,3 procent van de YouTuber-kijkers automatisch gegenereerde thumbnails te zien. De persoonlijke thumbnails die YouTubers maken verdwijnen in dat opzicht. Op basis van de 1,8 miljard kijkers die elke maand YouTube gebruiken, kun je er vanuit gaan dat meer dan vijf miljoen mensen onderdeel zullen zijn van het experiment.

YouTube wil kijken of automatisch gegenereerde thumbnails beter werken dan de persoonlijke thumbs van YouTubers. Het experiment moet helpen of dit het gewenste effect heeft. YouTubers zijn op z’n zachtst gezegd niet blij met de maatregel. Ze spreken over een feature waar niemand om heeft gevraagd. Ook vinden ze het matig dat YouTube niet eerst de makers op de hoogte heeft gesteld van de proef. Het experiment is mogelijk een methode om overdreven thumbnails van YouTubers aan te pakken die in sommige gevallen maar weinig met de daadwerkelijke video te maken hebben.

5 reacties

    • @jantje_555: Precies, En altijd die overdwevan “OMG kijk dit onderwerp nou eens” -gezichten die er bij getrokken worden.
      Dit soort experimenten werken altijd beter als zo min mogelijk mensen doorhebben wat er gebeurd.
      Stelletje zeikerds altijd.

      • @lolindir: de gene die hierbij echt de lul zijn, zijn de andere 99%. ik raad je aan is op het kanaal van ‘basicallyidowork’ te kijken. zijn thumbnails zijn heel mooi, en maken de video echt aantrekkelijk om te kijken, omdat je vanaf moment 1 al het idee hebt dat er veel werk in wordt gestoken.

        de compilatie kanalen die Word-art gebruiken en de thumbnail maken met iphone 3gs standaard filters, kunnen inderdaad de pot op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *