Dit zijn de invloedrijkste techmerken volgens Nederlanders

Invloedrijkste-merken-nederland
Een nieuw onderzoek toont aan welke merken volgens Nederlanders de meeste invloed hebben, en daar zitten een hele berg bedrijven uit de techwereld tussen. Ook zijn de merken gerangschikt op betrouwbaarheid.

Onderzoeksbureau Ipsos publiceerde vandaag een nieuw onderzoek waar 1100 Nederlanders voor werden ondervraagd. Google is volgens de ondervraagden het meest invloedrijk, gevolgd door Facebook, Microsoft en Samsung. Op de vijfde plaats komen we met de Albert Heijn pas het eerste niet-tech bedrijf tegen.

De term invloedrijk betekent voor dit onderzoek zowel hoe relevant een merk is, en hoe belangrijk het merk is in het dagelijkse leven. Wat betrouwbaarheid betreft scoort de ANWB het hoogst (huh?), op de voet gevolgd door Albert Heijn en Samsung.

Samsung
Samsung is in een jaar tijd dus een stuk invloedrijker geworden, in 2014 stond het bedrijf nog op de vierde plek. Dit zou volgens het onderzoek vooral aan de betrokkenheid liggen. Ondertussen scoort Apple het hoogst op het Leading-Edge lijstje, waarin de meest vooruitstrevende en onderscheidende bedrijven zijn gerangschikt. Samsung is op de tweede plaats te vinden in dit rijtje. Apple vinden we dan weer niet terug in het rijtje met betrouwbaarheid, en staat op de negende plaats wat invloed betreft.

Invloedrijke merken volgens Nederlanders
01. Google
02. Facebook
03. Microsoft
04. Samsung
05. Albert Heijn
06. LIDL
07. Bol.com
08. Marktplaats.nl
09. Apple
10. Kruidvat

Betrouwbare merken volgens Nederlanders
01. ANWB
02. Albert Heijn
03. Samsung
04. HEMA
05. Douwe Egberts
06. Kruidvat
07. Google
08. Philips
09. Bol.com
10. Marktplaats.nl

Leading Edge merken volgens Nederlands
01. Apple
02. Samsung
03. Microsoft
04. Google
05. Facebook
06. Albert Heijn
07. Bol.com
08. Coca-Cola
09. Nike
10. Philips

5 reacties

  1. Apple bij leading edge op 1? En dan bij invloedrijke merken zo laag? Wat een onzin. Als ze weer een oud idee van iemand anders opwarmen en dat als nieuwe uitvinding presenteren liggen de marginalen weer met slaapzakken voor de winkel.

  2. Nog leuker is coca cola als leading edge bedrijf. Het drankje is al ruim een eeuw oud en als ze het recept veranderen wil niemand het meer..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *