Weer problemen: iPhone X-speakers blijken helemaal ruk

iPhone X
Je hoeft het volume van je iPhone X niet op standje maximaal te zetten, want de kans is groot dat je nieuwe smartphone dat niet zo prettig vindt.

Als OnePlus het ene na het andere probleem heeft, dan schrijven we het merk helemaal de grond in. Dus nu is Apple aan de beurt. De iPhone X is een prachtig toestel, maar voor 1159 euro verwacht je wel dat alles 100 procent werkt. En dat blijkt helaas teveel gevraagd van de heren in Cupertino, want voorlopig is de iPhone X een probleemgevalletje.

9to5Mac schrijft dat iPhone X-gebruikers last hebben van krakende speakers als het volume op maximale sterkte wordt gezet. Dan kun je zeggen: ga naar de Apple Store en ruil je toestel om, maar er is amper voorraad én het nieuwe toestel zou vaak precies dezelfde problemen hebben.

De iPhone X verkoopt vast en zeker enorm goed, maar dat het scherm niet goed werkt én dat de speakers bezwijken onder de spanning laat nou niet direct zien waarom de iPhone zoveel duurder moest worden. In kwaliteitscontrole is het geld in ieder geval niet gaan zitten.

27 reacties

  1. “…SOME people experienced…”

    Zucht… laat iedereen zijn stereo-installatie thuis even op maximaal zetten… ff kijken wat er dan in 95% van de gevallen uit de speakers komt, you’ll get the point…

    • @bietje: Dat klopt helemaal, Maar een stereo thuis of in de auto hoeft niet op max te staan in tegenstelling tot mbiele devices die overal gebruikt worden en dankzij omgevings geluid gewoon altijd op MAX staan, dat is helemaal niet zo vreemd.

      Gaat erom dat men premium verkoopt en steeds meer zien we issues zoals ik reeds voorspelde. En dit is nog maar het begin want vrijwel niemand (relatief gezien) heeft een X.
      De X is gewoon niet af en te snel op de markt gebracht en dat blijkt uit alles.

        • @willeme: Wat zegt u ? Als ik een Bmw 5 serie nieuw koop verwacht ik toch wel ff wat meer kwaliteit dan dat ik een Dacia nieuw koop …..
          Als dat niet het geval is dan is dat diep triest en het zou niet zo mogen zijn, maar als eigenaar mag je zeer zeker meer kwaliteit verwachten.
          In dit geval van een 1159 euro kostende smartphone (voor de instapper met slechts 64GB en niet eens een fastcharger ) mag de eigenaar toch top kwaliteit verwachten ?

          • @turbobrick: hoeveel software updates heeft de tesla reeds gehad … hoeveel goekope autootjes zijn betrouwbaarder dan de dure bmw’s en mercedesen ? Denk na man. Google op bmw prolemen en zie de ellende met een auto van €40000,- …

          • @dgh74: Ook voor jou, PRAAT over kwaliteit, nergens staat betrouwbaarheid want dat ik heel erg subjectief en moeilijk te meten.
            Kwaliteit is te meten en dat zie je in reviews, door ermee te rijden, zitproef, remtest, etc etc etc.

            Je haalt dingen door elkaar.

          • @turbobrick: aha … daar is draaiende turbo weer …

            Willeme schreef “premium producten en BETROUWBAARHEID hebben niets met elkaar te maken”.

            Waarop jij met autos begon. Maar nu begrijpen we jou natuuuuuuurlijk weer verkeerd.

          • @dgh74: Ja jje begrijpt het idd niet want betrouwbaarheid is subjectief !
            Slechte auto’s worden in weze niet meer gemaakt, keuze is meer op basis van smaak en budget.
            De 1 loopt weg met het ene merk en de andere wilt er nooit meer 1.
            Allemaal lijstjes van de ANWB, DAC, Motortrend, etc etc … Je hebt er geen ruk aan als je met je betrouwbare Subaru langs de weg staat.

          • @turbobrick: maar met een betrouwbare subaru is de kans kleiner om langs de weg te staan dan met een onbetrouwbare bmw toch ? En dan kan de kwaliteit van het leer van de bmw beter zijn dan het stof van de subaru …

          • @turbobrick: daarbij … zonder kwaliteit is er vaak ook geen betrouwbaarheid.

            Een kwalitatief slechte motor is vaak minder betrouwbaar. Een betrouwbare motor is vaak van goede kwaliteit.

            GEBRUIK je hersenpan toch eens

          • @dgh74: Google op wat dan ook en dan vind je altijd issues. Welkom op het internet.
            Mensen die volledig tevreden zijn zullen niet snel een stukje schrijven ……. Mensen met een probleem wel.
            Simpel zat.

          • @turbobrick: en ala je die uitspraak nu ook even toepast op 25 schermen met groene streep en een handvol krakende speakers … op 5 miljoen verkochte iphone X …. dan snap je moschien dat de kwaliteit en betrouwbaarheid prima is

          • @turbobrick: Nee, dat is betrouwbaarheid. Compleet iets anders.

            Wil je betrouwbaarheid qua auto’s? Koop een Daihatsu, Subaru, Toyota, Mazda of Suzuki. Absoluut geen premium auto’s, maar wel betrouwbaar. Compleet ander begrip.

            Grote kans dat je met de Dacia minder problemen hebt dan met de BMW 5 Serie. Hetzelfde geldt dat de nieuwe Nokia 3310 veel betrouwbaarder is dan welke Android of IOS telefoon op de markt. Gewoon een ander product.

            Tot slot zijn dit allemaal geruchten en ‘hearsay’. Ongetwijfeld dat een aantal mensen te kampen hebben met problemen, maar dat is ALTIJD het geval. Bij elk product. Er is altijd een percentage dat storingen vertoond. Het is zaak dit in beeld te krijgen om op basis daarvan dingen te roepen. Ik ken 4 Lexussen die storingen hadden. Is Lexus nu een slecht en onbetrouwbaar merk? Nee.

            Fast charge werkt trouwens ook met je macbook stekker (op de iPhone 7 lijkt het ook te werken, terwijl dat niet de bedoeling is, in 1,5 uur zit ie vol :-)). Daar maak jij een tweede grote fout die iedereen maakt. Premium betekent ook niet dat het compleet is of goed uitgerust. Integendeel. Net als bij de 5 Serie moet je eerst een paar opties bijbestellen om tot een goed eindproduct te komen. Nogmaals, value for money en betrouwbaarheid staan compleet los van premium.

          • @willeme: Niks betrouwbaarheid, je kijkt OOK naar kwalitteit.
            Kijk eens naar auto reviews, gaan ze het hebben over goedkoop plastic, gebruikte materialen enzo.
            Dat heeft niks te maken met betrouwbaarheid.
            Bij een aygo gaat niemand zeiken over plastic op het dashboard, bij de 5 serie kijken ze daar wel naar.

            Leuk dat laden met de Macbook charger maar hoeveel mensen hebben die nou ?
            Leuk trouwens dat blok mee nemen als je ergens naar toe moet, ding is verschrikkelijk groot.
            Je praat over opties op een auto, ja op een 5 serie kan je hem volplakken met nog 20K aan extra opties dat klopt.
            Maar zijn electrische ramen en CV een optie ? Nee, dat is gewoon standaard. Fastcharge doe jij voorkomen nu als een dure optie maar het is een standaard die al jaren oud is en ALLE maar dan ook ALLE smartphones die dat hebben kunnen dat zonder extra kosten.
            Hier klopt jouw vergelijking dus niet.

          • @turbobrick: Ik begrijp je redenering niet.
            Bij een Aygo is de afwerking grover dan bij een 5 Serie, minder secuur ook. Goedkopere materialen. Wordt echt wel opgemerkt. Of het van belang is, is wat anders.

            Fast charging is bij Apple een optie. Zo simpel is het. Navigatie heeft elke Renault en Toyota, maar bij een Audi (op de A8 na) is het ook een optie. Dat is ook een hele oude techniek wat heel veel ‘mindere’ auto’s standaard hebben.

            Kijk, het is heel erg simpel: Apple doet dit omdat ze het kunnen. Je betaalt je al jaren scheel aan kabels, dongels, verdelertjes en laders NAAST de aanschaf van het erg dure product zelf. Dat is al jaren zo. Ze komen er mee weg, want iedereen wil het graag hebben. Dus kunnen ze het maken. Andere merken moeten alles erbij leveren voor een lagere prijs om hun (wellicht betere) product aan de man te brengen. Dat betekent dat de marketing afdeling uitstekend zijn werk doet.

            Klein verschil: ik merk dat Apple producten veel langer ‘prettig’ blijven werken. Ook is de samenwerking tussen de devices uitstekend en is (daardoor) de restwaarde top. Dat is de reden waarom mensen ermee weglopen. Ik werk dag en nacht mijn laptop, smartphone, tablet en dergelijke. Met Apple werkt dat veel prettiger samen dan de windows en Android producten die veel goedkoper zijn en vast beter an sich, maar dus niet met elkaar. Het is het eco-system waar je voor betaalt. Maar als je niet wil HOEF je het niet te kopen. Daarom sla ik de X 256 GB voor 1349 euro eventjes over 😉

          • @willeme: Waar ik op doel is dat mensen gewoon de puntjes op de i willen zien bij dit soort bedragen, simpel zat …
            Je praat hier over de prijs van een instap MBP voor een leuke X, dan ben je toch met me eens dat het moet kloppen ?
            Dan wil je geen gezeik met strepen over een scherm in sommige gevallen, een bug die afhangt van de temperatuur buiten, falende speakers op max volume, veel apps hebben screen bugs omdat het gewoon weg niet af is,en een accu die ook matig is qua stamina.
            Natuurlijk praten sommige over een update en dat is leuk maar voor dit soort bedragen had het AF moeten zijn.

            Overigens ben ik ook keihard als het op Android fails aankomt als je alles leest hier op het forum.

  2. Om een iPhone X de grond in te boren is de prijs trn opzichte van het product en de tekortkomingen ervan genoeg rechtvaardiging. Verwijzing naar een Oneplus die minder dan de helft kost is niet nodig.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *